Geen kloppend hartje, hoeveel weken?

Als je nog maar kort gestopt bent met de pil, kan het sowieso zijn dat je cyclus nog een rommeltje is. Als je geen ovulatie hebt gemeten, is dat dus geen zekerheid. De termijn van een zwangerschap wordt bepaald vanaf 2 weken vóór je ovulatie. Meestal is dat de start van je menstruatie, als je een regelmatige cyclus hebt van 28 dagen. Volgens je menstruatie/geschatte ovulatie zou je nu dus 7+5 moeten zijn, maar omdat jij nog maar pas van de pil af bent, hoeft dat niet het geval te zijn. Misschien heeft je ovulatie pas later plaatsgevonden, dan was deze echo dus eigenlijk nog te vroeg.
Ik zou gewoon nog even afwachten, en kijken wat de volgende echo laat zien. Als het vruchtje gezond is, zal het dan gegroeid zijn, en waarschijnlijk wel een kloppend hartje hebben.

Bij ons was het ook een verrassing, maar het aantal weken van de clear blue test klopt vaak wel volgens onze verloskundige en bij ons was er met 6+4 een heel duidelijk kloppend hartje te zien. Ook de groei van het kindje klopte. 
Heel veel sterkte!

[quote quote=10254364]Als je nog maar kort gestopt bent met de pil, kan het sowieso zijn dat je cyclus nog een rommeltje is. Als je geen ovulatie hebt gemeten, is dat dus geen zekerheid. De termijn van een zwangerschap wordt bepaald vanaf 2 weken vóór je ovulatie. Meestal is dat de start van je menstruatie, als je een regelmatige cyclus hebt van 28 dagen. Volgens je menstruatie/geschatte ovulatie zou je nu dus 7+5 moeten zijn, maar omdat jij nog maar pas van de pil af bent, hoeft dat niet het geval te zijn. Misschien heeft je ovulatie pas later plaatsgevonden, dan was deze echo dus eigenlijk nog te vroeg. Ik zou gewoon nog even afwachten, en kijken wat de volgende echo laat zien. Als het vruchtje gezond is, zal het dan gegroeid zijn, en waarschijnlijk wel een kloppend hartje hebben.[/quote]
Maar ze heeft wel op 17 en 18 september al positieve zwangerschapstesten gehad. Dat staat in haar startpost. Dus het was toen al ingenesteld. Pas dan wordt er hcg aangemaakt en is het zichtbaar met een urine test. Dat is al bijna een maand geleden. Qua data met alles loopt ze redelijk gelijk met mij.
Ik hoop het ook dat het toch nog goedkomt, maar ik snap de bezorgdheid heel goed. Als je alles onder elkaar zet..

Hahah ja het was al laat gisteren? zoals je kunt lezen zijn wij er helemaal niet bewust mee bezig geweest dus is het nog allemaal Russisch voor mij! Bedankt voor het meedenken.....ik kan denk ik niet anders als de volgende echo afwachten 

Als ik uit ga van de clear blue test en 2 weken aan houd vanaf 17 september was ik gisteren tijdens de echo 5 weken en 3 dagen.....dat zou wel een stukje rust geven 

Ik wil je niet ontmoedigen maar als ik het goed lees zul je al minstens 7 weken zwanger moeten zijn. . Ik ben namelijk nu 5+4 En ik had op 1 oktober een positieve test.. sterkte met afwachten! :(

[quote quote=10254400]Als ik uit ga van de clear blue test en 2 weken aan houd vanaf 17 september was ik gisteren tijdens de echo 5 weken en 3 dagen…..dat zou wel een stukje rust geven[/quote]
Zo werkt het helaas niet. De CB test geeft de termijn vanaf de bevruchting aan. Maar de zwangerschapsduur die verloskundigen en iedereen hanteren is vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Deze is gemiddeld 2 weken voor je bevruchting/eisprong. Dus je moet er 2 weken bij optellen.
Een beetje inlezen en info opdoen zou inderdaad geen kwaad kunnen haha. Dan is het stukken minder Russisch. ?

Terug
Bovenaan