<p>Ik vind het vreselijk eng om het op te schrijven, ik schaam mij ervoor en haat mijzelf er zelfs om. Ik weet namelijk niet wat ik voor ons dochtertje voel. Natuurlijk geef ik om haar... maar houden van? Ze is nu een maand oud en ik kan niet vol overtuiging zeggen dat ik van haar hou. Ik zorg voor haar, de hele dag en nacht door, maar ik voel me meer haar verzorgster dan haar moeder. Het is dat het allemaal moet...</p><p>Ik kan nauwelijks van haar genieten. Heb haar het liefst niet bij me. Ze huilt veel de laatste tijd, is maar weinig tevreden en ik moet haar vaak bij mij houden en troosten. Als ze dan bij mij in slaap valt zegt mijn man: fijn he, haar zo tegen je aanhouden.</p><p>Ik ontwijk zoveel mogelijk zulke vragen en opmerkingen, want voor mijn gevoel kan ik daar geen volmondig 'ja' op zeggen.</p><p>Ik voel mij vreselijk. Heb vaak de neiging om mijn spullen te pakken en weg te gaan. Zonder haar... </p><p>Ook geef ik borstvoeding, maar ik vind het vreselijk om te doen. Het heeft nooit goed gevoelt, terwijl je zoveel moeders hoort zeggen dat het soms van die mooie, intieme momenten kunnen zijn. Dat de band met je kindje erdoor groeit. Maar ik voel mij lomp gezegd gewoon een melkkoe, het voelt niet fijn. Toch ga ik door omdat ik weet dat er niks beter is dan borstvoeding voor je kindje, en omdat mijn omgeving het eigenlijk verwacht.</p><p>Ik voel me vreselijk. Haat mijzelf verschrikkelijk. Ik zou zo graag onvoorwaardelijk van ons kindje willen houden. Maar ik denk er vaak aan terug dat ze er nog niet was. Dat ik mijn eigen gang kon gaan, mijn hobby's kon doen, normaal kon slapen... Ik mis mijn oude leven. En nee, ik denk niet dat ik haar echt kwijt zou willen, ookal denk ik vaak dat ze beter af zou zijn bij iemand anders, maar ik voel geen liefde. Elke dag huil ik erom. Ik haat mijzelf ... </p>