Geen mamajes maar mama fiets...vraagje

Ik fiets nog heerlijk op mijn fietsie die ik gekocht heb in 1998. Dus een gewone damesfiets. idd als kindje groter is word het zwaarder op het stuur dus toen overgeheveld naar achter. Maar dat gaat prima, Jorick zit achterop , fietstassen en buggydrager echt volgepakt en straks kan Milan mooi voorop. Ik heb ook wel aan een andere fiets gedacht, maar vindt het sneu geld.

Jolanda

Ik wilde op mijn oude fiets een bobike kinderzitje laten zetten... is het stuur iets te klein! De handvaten staan in een hoek van 90 graden en dan wordt een kind ertussen proppen lastig, hahaha. Ik heb de mamafiets (sparta volgens mij) bekeken en op gefietst maar ik vond hem errug duur voor alleen in het weekend. Naar mijn werk fietsen is geen optie.

Dus toen een leuke batavus met een recht stuur, een blauwe met een lichtblauwe bobike erop, helemaal leuk en voor de helft van de mamafiets!
Ik ben er superblij mee en Anne schaterlacht op de fiets, gelukkig vind ze het leuk!

Wij hebben een paar weken terug nieuwe fietsen gekocht, was erg hard nodig. En nu Tijs op de fiets kan, wilden we ook wel fatsoenlijke fietsen hebben. Ook ik dacht aan een mama fiets. Bij de fietswinkel heeft de verkoopster mij op andere gedachten gebracht. Ze zei: Zo'n mama fiets is heel mooi en functioneel, maar: veel vrouwen zijn hem hartstikke beu op het moment dat het voorstoeltje eraf gaat en willen dan weer een gewone fiets. Haar voorstel: een batavus fiets. Deze heeft van zichzelf al meer ruimte tussen het zadel en het stuur dan andere merken. En ze hebben een zadel erop gezet met een korter punt, wat de ruimte nog eens wat groter maakt. Uiteindelijk heb ik daar een tweedehands in zeer goede staat verkerende batavus fiets gekocht en ben er erg blij mee, en niet zoveel geld kwijt.

Ieder moet uiteindelijk die keus toch voor zichzelf maken. Het belangrijkste is dat je goed met je voeten aan de grond kunt als je op het zadel zit en lekker kunt fietsen met je ukkie voorop. Ook met een moederfiets moet je goed opletten als je je ukkie in het fietsstoeltje zet of eruit haalt.

Groetjes,
mama van Tijs

Ik heb een gewone fiets ( 5 jaar terug bij de aldi gekocht) en daarop een voor en achterzit en een buggydrager bevestigt. Voor de stevigheid heeft mijn man een brommerstandaard gemonteerd. Het gaat prima zo. Zo'n mama fiets is natuurlijk nog mooier maar ook duur.

Hoi,

Allereerst nog  van harte gefeliciteerd met je verjaardag !!

Ik heb een mama fiets, de mommie van  max2bike, ik had hem in een aanbieding gekocht.

€449 inclusief:

*  bobike voorstoeltje
*  bobike achterstoeltje
*  windscherm
*  dubbele fietstas met dezelfde print als de stoeltjes.

En, ik heb er zoveel plezier van, zal eens kijken of ik er een foto van kan plaatsen.
Hyves duurt erg lang, foto volgt nog...

Groetjes Marina

Hier komt de foto. Hopelijk is ie een beetje duidelijk.

Groetjes Marina.

Ik heb ook niet voor de mamafiets gekozen maar voor een Batavus weekend.
De verkoper uit de fietsenwinkel heeft deze ook aan ons geadviseerd.

Die is net zo degelijk en ook qua afstand zadel en stuur hetzelfde.
Wij hebben de bobike glowi er op  gemonteerd.

Een hele fijne fiets en als alles eraf kan van fietsstoel heb ik een mooie fiets over.

Liefs Ilse mv Danique

Een mamafiets is dus lelijk als "alles" eraf is? wat een giller!!

Terug
Bovenaan