Wij hebben een paar weken terug nieuwe fietsen gekocht, was erg hard nodig. En nu Tijs op de fiets kan, wilden we ook wel fatsoenlijke fietsen hebben. Ook ik dacht aan een mama fiets. Bij de fietswinkel heeft de verkoopster mij op andere gedachten gebracht. Ze zei: Zo'n mama fiets is heel mooi en functioneel, maar: veel vrouwen zijn hem hartstikke beu op het moment dat het voorstoeltje eraf gaat en willen dan weer een gewone fiets. Haar voorstel: een batavus fiets. Deze heeft van zichzelf al meer ruimte tussen het zadel en het stuur dan andere merken. En ze hebben een zadel erop gezet met een korter punt, wat de ruimte nog eens wat groter maakt. Uiteindelijk heb ik daar een tweedehands in zeer goede staat verkerende batavus fiets gekocht en ben er erg blij mee, en niet zoveel geld kwijt.
Ieder moet uiteindelijk die keus toch voor zichzelf maken. Het belangrijkste is dat je goed met je voeten aan de grond kunt als je op het zadel zit en lekker kunt fietsen met je ukkie voorop. Ook met een moederfiets moet je goed opletten als je je ukkie in het fietsstoeltje zet of eruit haalt.
Groetjes,
mama van Tijs