Bah wat een nare situatie zeg! Heel veel sterkte met je miskraam en met de weinig begripvolle reactie van de verloskundige. Ik zou er nog eens achteraan gaan.
In december bleek mijn kindje bij de termijnecho al een week gestopt te zijn met groeien en er was geen hartslag meer (wat er bij de eerdere echo wel was). Hoewel ze wel aangaf dat het fijn was om eerst even af te wachten en de boel een beetje te verwerken voor er meteen overgegaan wordt tot medisch handelen (maar dat is bij jou 10 dagen geleden al begonnen) mocht ik bellen voor medicatie als ik dat wou of evt een curettage. Ik heb er zelf voor gekozen om af te wachten, maar wel ook een deadline afgesproken voor hoe lang ik af zou wachten en te horen gekregen dat ik sowieso mocht bellen als ik het te lang vond duren. De verloskundige zij dat het relatief vaak snel op gang komt als je eenmaal weet dat het fout zit, omdat vrouwen het soms soort van tegenhouden als ze nog geloven dat het goed zit, maar jouw lijf heeft dat al een hele tijd niet door en dat het niet goed zit weet je ook al 10 dagen. Dan zou ik ook medicatie willen om het op te wekken, en ik zou er zeker nogmaals achteraan gaan. Bij mij duurde het na de echo zonder hartslag nog 2,5 week voor het op gang kwam, en dat vond ik echt een emotioneel zware periode.
4 tot 6 weken afwachten kan prima, als jij je daar goed bij voelt en geen koorts krijgt, maar ik vind het wel best wel heftig om dat sowieso te eisen. Ik weet niet in hoeverre de huidige geboortegolf een rol speelt in hoe snel je in het ziekenhuis terecht kan, maar ik mag hopen dat je voor zoiets toch binnen een week of 2 (hopelijk sneller) terecht kan, daar hoeft niet ook nog eens 4 tot 6 weken tijd voor je uberhaupt verwezen wordt bij.
Als je verloskundige je niet wil helpen, zou ik kijken of je via de huisarts misschien wel een verwijzing kan krijgen.