Geen medicatie om miskraam op gang te brengen?

Bedankt allemaal... Zo raar dat dit zo verschilt per pesoon..

Ik heb de verloskundige opnieuw gesproken en ook mijn huisarts ingezet. Die heeft ook een gesprek gehad met de verloskundige. Zij houden vast aan de 4 tot 6 weken en geven aan dat de gynaecoloog van het ziekenhuis me niet zomaar eerder gaat uitnodigen om medicatie te bespreken. Dit terwijl op de website van het ziekenhuis ook wordt aangegeven dat je 3 opties hebt. Hele tegenstrijdige informatie en dat in een periode die toch al niet makkelijk is.

Ik heb de eerste keer gewacht. Maar kwam niet op gang. En de tweede keer zei ik dat ik niet weer wilde wachten en ben toen wel direct geholpen.

Misschien een gek idee, maar zou je het via een abortuskliniek kunnen proberen? Misschien doen ze daar niet zo moeilijk?

Je kunt de huisarts wijzen op de NHG-richtlijn 'Miskraam'. Hierin staat dat de huisarts verwijst naar de gynaecoloog als de miskraam na 2 weken nog niet heeft plaatsgevonden. 
Dit is wat er letterlijk staat: 
Verwijs naar de gynaecoloog bij: 

miskraam die na 1-2 weken niet op gang is gekomen, indien de vrouw niet langer wil wachten

Veel sterkte!

Nuggy, wat vervelend. Helaas, wel herkenbaar dat het niet van zelf op gang komt.
Ik heb op 11 oktober gehoord dat het hartje niet meer klopte, na 10 wkn zwangerschap (hartje was gestopt met 9 + 4dgn). Verloskundige heeft meteen gebeld met het ziekenhuis en 3 dagen later had ik een gesprek met de gynaecoloog en diezelfde dag eerste medicatie geslikt en 24 en 48 uur later andere medicatie ingebracht. 
Het idee dat het niet vanzelf op gang komt en dan nog eens langer moet wachten, is toch echt onwijs slopend. Ik hoop dat je inmiddels van de huisarts meer duidelijkheid hebt gekregen en het toch mag opwekken. Succes en sterkte! X

Bedankt allemaal. In de richtlijn voor huisartsen en in de richtlijn voor gynaecologen is ook niets van deze termijn terug te vinden. Na veel heen en weer gebel hebben ze me uiteindelijk doorverwezen met de woorden; waarschijnlijk gaan ze je toch niet eerder uitnodigen.
Vanochtend ben ik gebeld dat ik begin volgende week gewoon terecht kan bij de gynaecoloog. Wat ze daar gaan vertellen/doen weet ik natuurlijk niet, maar het is al een stap de goede richting in.
Het is jammer dat het op deze manier moet, dat maakt alles alleen nog maar moeilijker. En dat ga ik ook wel aan blijven geven bij een eventueel gesprek.

Terug
Bovenaan