Geen meisje, maar een jongen...

Hoi meiden,

Gisteren even een mega KUT dag gehad. Moest naar de gynaecoloog voor een groeiecho. Heb hiervoor drie keer eerder een echo gehad en de eerste keer kon ze niet zien wat het geslacht was. De tweede keer werd er vrij snel gezegd, een meisje... Omdat ik bleef twijfelen, ben ik een week later weer naar diezelfde man geweest, en hij bleef erbij, het is en blijft een meisje. Ik op mn roze wolk, alles in roze gekocht, gordijnen van ****** 100 euro gekocht in roze, behang in lichtroze en paars, ook hartstikke duur...

Al die tijd toch een lichte twijfel achter in mn hoofd gehad, ging gisteren de dag al in met het gevoel dat het toch echt wel eens een kutdag kon worden, en ja hoor, bij de gyn niks laten weten en uit zichzelf riep ie: Ja, het is een jongen he? Nou nee?? Dus hij werd meteen heel stil en heeft 20 minuten lang alleen naar het geslacht zitten kijken. Balletjes waren goed te zien, maar zouden ook verdikte schaamlipjes kunnen zijn... piemeltje wilde de kleine niet showen.. ik huilen natuurlijk, want natuurlijk is een jongetje net zo welkom, maar dacht aan al het geld wat we aan al die leuke spulletjes hadden uitgegeven en de hele babykamer die over zou moeten. Gyn kon geen uitsluitsel geven en raadde me aan om gewoon op de bevalling te wachten. Maar dat kan ik niet terwijl ik weet dat het wel eens een jongen zou kunnen zijn, terwijl de babykamer en de kleertjes helemaal roze zijn!! Is niet echt goed voor mijn gemoedsrust.

Voor gisteravond meteen afspraak gepland in echocentrum in Ede. Hele lieve vrouw daar, we hebben alleen naar geslacht gekeken voor lagere prijs, en ze heeft er echt een UUR naar gekeken. Ze nam echt de tijd voor me, en vertikte het eerder te stoppen voordat ze het piemeltje had gezien. Dus ik springen en van alles doen om de benen van het kind uit elkaar te krijgen. Maar is een preuts kind, wist ik al... de ballen goed te zien, en de echoscopiste gaf al aan dat deze te groot en te rond waren om verdikte schaamlipjes te zijn. Daarnaast kon ze ook het naadje van de ballen zien. Uiteindelijk, na lang duur blijven zoeken en turen, ging de kleine eindelijk een showtje geven en konden we er niet langer meer omheen, er zat toch echt een piemeltje. Ze heeft er meteen 2 foto's van gemaakt die we gratis mee konden nemen. Ging ik natuurlijk niet mee akkoord, ze heeft zo dr best gedaan voor me en ze was zo lief!! Pff, wat een verschil in echoscopisten zeg!! Ze gaf ook aan dat de man die mij twee keer verteld had dat het een meisje was, dit toch echt wel had moeten zien... Hij heeft me gewoon 2x de bevestiging gegeven dat hij zeker wist dat het een meisje was...

Ben echt helemaal van mn roze wolk afgeslagen, we moeten nu alles opnieuw doen en dat terwijl ik 32 weken ben..!!! We proberen het behang te verven en de gordijnen op te hangen van onze slaapkamer... en dan maar alle kleertjes nieuw te kopen... heb de bonnetjes niet meer en is alweer een tijdje geleden dat ik het gekocht heb en heb ook overal de kaartjes van af gehaald omdat ik deze week wilde gaan wassen, had ik het er nu maar aan laten zitten... wat een zonde zeg!!

Nee, moet echt wel aan het idee wennen. Jongetje is ook welkom hoor, alleen al die kosten nog een keer... pffff...

Och lieverd, dit is schrikken zeg.... Kan me zo indenken dat je je zo voelt.... Wat balen.... Pffff, klacht indienen bij de eerste echoscopist, dit is natuurlijk te idioot... maar het gebeurd jammer genoeg....
Probeer de kleertjes op marktplaats te zetten, zeker weten dat er genoeg mensen zijn die graag nieuwe kleertjes willen....
En vaak als je je bankafschriften uitprint en daarmee naar de winkel gaat, mag je het ook vaak nog omruilen... (Ik kom zelf uit de winkel, en bij mij kwam het ook regelmatig voor). Als je de kleertjes nog maar niet gewassen hebt, dat is belangrijk....
Ik krijg ook een jongetje, dus ik kan jammer genoeg niets van je overnemen....
Maar probeer nu de knop om te zetten en alles nu door een blauwe bril te gaan bekijken...

Heel veel succes en ik weet zeker dat jullie een fantastisch mannetje op de wereld gaan zetten.
Lieve knuffel,
Frederique

Ah meid toch!!dat dat nog kan en dat na 2 keer zeker een meisje,ow zal zelf ook helemaaal van slag zijn....zeker na al het rose en die kleertjes,misschien kun je iemand anders blij maken met een zacht prijsje met die kleertjes?

moet zeggen heb zelf ook een beetje gehad,ze zeiden bij ons met de 17 weken echo voor 80%een meisje,dus ook een beetje op ingesteld,zelf nog niks gekocht toen omdat ik meer zekerheid wou hebben,maar goed ook want een paar weken later bleek toch ook echt een jongen,en ook dat bij ons was een heel ervaren verloskundige die al 36 jaar in het vak zat....je zie dus ook dan worden er nog fouten gemaakt.....maar begrijp heel erg hoor dat je van slag bent maar gelukkig dat je het nu weet en niet straks bij de geboorte,dan is de shrik nog erger denk,en tuurlijk weten we dat een jongen ook welkom is.
nou wens je heel veel succes weer met de kamer en kleertjes.had je erg veel gekocht?

liefs jootje

:( das echt zuur. Wat een kluns is die man zeg :S

Die had toch wel even beter moeten kijken, en als hij het niet zeker wist had die gewoon moeten zeggen ik weet het niet zeker.

En daar zit je ook zeker niet op te wachten in je 32ste week. En wat mama-to-be zegt als je het nog niet gewassen hebt dan kan het nog wel is voorkomen dat ze misschien niet moeilijk doen.

Heel veel succes!
Liefs

Hoi meiden,

Blij met jullie reacties... voel me nu niet zo alleen, haha. Jootje, ja, had in maatje 56 en 62 vier setjes kleren gekocht + rompertjes, dus had in principe echt alles al!! Ga wel proberen om het te verkopen en anders bewaren tot de volgende en hopen op een meisje, hihi.. Inderdaad, ben erg blij dat ik het nu met zekerheid weet en het zelf ook gezien heb, dan kunnen we nu alsnog de kamer aanpassen e.d.

En Frederique, ik ga ook proberen de Prenatal te bellen, misschien dat we iets kunnen doen met een tegoedbon ofzo en dat ik daar de kleertjes haal voor de kleine.. eventjes kijken wat de mogelijkheden zijn..

Bedankt voor jullie reacties, superlief!!

Hoi, jee dat is even schrikken. De gene die onze echo maakte, gaf wel aan dat zij het nooit met 100% zekerheid kan zeggen wat het wordt.

Misschien kan je bij de forums verderop een vraag neerzetten, dat je kleding te koop hebt staan, daar zijn zeker mensen die wel wat van je willen overnemen.

Probeer ondanks alles te genieten van het feit dat jullie een jongen krijgen!

x yvonne

ohhhhhh das erg.. vreselijk! daar ben ik ook elke keer bang voor hoorr.. heb alles gewassen en is klaar ook roze en denk straks word geboren is het een jongentje.. maar ik weet nog wel dat jij toen al zei datie man zo vreemd deed.. ah meid tis zonde van je geld maar een jongentje is ook snoepig!!

Je ergste nachtmerrie die werkelijkheid wordt. Uiterard is een jongen ook welkom dat snappen we allemaal, maar als je je al weken ingesteld bent op een meisje en daar alles voor aangepast hebt dan komt zoiets vreselijk hard aan.

Heb je verhaal met ope mond zitten lezen en vind het echt vreselijk voor je, ik heb echt met je te doen!
Ik ben in verwachting van een meisje, misschien dat ik wat van je kan overnemen als je er niet uitkomt qua kassabonnen e.d.

Nu vind je het vreselijk, maar als je zoon wat ouder is en alles snapt en je verteld hem dat hij eerst een meisje zou zijn, dan kunnen jullie er nog om lachen!

Heb je al wel een naam?

Veel liefs Linda

Terug
Bovenaan