geen melk drinken

Ik neem aan dat ze op andere tijdstippen wel haar melk drink? Dan lijkt het me dat de melk niet het probleem is maar iets anders, misschien is ze wel vol (evt proberen eerst te laten drinken voordat ze gaat eten), misschien wil ze graag ook uit een beker drinken net als mama (bij ons was het flesje met 1 jaar al weg, met een beetje oefenen gaat drinken uit een beker al vanaf een maand of 8). Mocht je echt iets anders willen geven, dan lijkt water of thee bij het beste.
 
Mijn zoontje van 14 maanden wil ook geen melk drinken.
Hij krijgt wel 's morgens brinta (met gewone melk), die lust hij wel. 's Avonds krijgt hij gewoon een toetje na het eten (yoghurt e.d.). Ik heb het nagevraagd op het cb en dit was genoeg, hij hoeft nu 's middags geen melk te drinken.
 
Onze beide zoons wilden geen gewone verse melk uit de fles. Koud/warm maakte niet uit. Uit een tuitbeker, antilekbeker, noem maar op wilden ze ook niet. Toen maar overgestapt op een gewoon bekertje en dat wilden ze wel. Was in het begin behoorlijk wat geknoei, maar ze dronken gewoon hun melk en leerden al snel uit een gewone beker drinken. En nu drinken ze nog steeds goed gewone melk, ze zijn nu 3 en 5.
Ik had wel een oefenbeker met een extra dikke drinkrand en brede onderkant, zodat deze niet makkelijk omgestoten kon worden.
Succes!
 
Mijn dochter is rond haar 18 maand ook plots gestopt met flesje, zowel s avonds als s ochtends. Nochtans ze dronk steeds de volle 210ml moeiteloos op. Ze is iets fijner en we waren daarmee in het begin een beetje bezorgd. Maar eigenlijk helemaal niet nodig. Ze is er zelf mee gestopt omdat ze het niet meer wil en lust. Ze eet liever een volwaardig ontbijtje zoals bv een boterham, ontbijtgranen of Yoghurt, met een tasje (choco)melk. Ook s avonds liever nog een avond eten. Soms eet ze veel, soms weinig. Ze beslist het zelf en is er nog nooit van wakker geweest. Dus let it go, they know :)
 
Terug
Bovenaan