Geen melk en geen pap (11 maanden)

Hoi Esther,

Ik was denk ik degene van de melk met fruitsmaak....(milk&fruit). Las laatst een opmerking dat veel ouders denken dat gezoete melkdrank een goed alternatief is voor melk. Uit die opmerking haalde ik dus dat het niet zo goed is.... Maar tegenwoordig beval alles met een smaakje suiker of zoetstof. Vind het lastig hoor.....

Hebben ze daar nog iets over gezegd op het CB??

Groetjes, Yvette
 
Hoi Yvette,

Op het CB hadden ze het inderdaad over de hoeveelheid produkten met gezoete smaakjes, ook degene die op het eerste gezicht gezond lijken, zijn dus niet goed voor de kleintjes.

Er zijn maar weinig alternatieven ... melk met wat diksap, zelfs roosvicee bevat 37% suiker, karnemelk, water ... Veel op het oog lijkende melkprodukten zijn ook vaak gezoet met aspartaam en dergelijke ... ook niet goed.

Persoonlijk denk ik dat 1 bekertje roosvicee op de dag geen kwaad kan of eens een sapje wat je verdund met water. Eens iets anders is toch ook lekker voor je kindje?

Ik denk dat je er verstandig mee moet omgaan. Ik heb vanmorgen melk in een beker van 260 cc gedaan en ongeveer 10 cc fristi voor de smaak. Ik moet zeggen dat het er niet gulzig in gaat zoals de fristi (zonder suiker) maar ze drinkt het wel. Mocht het nog wat traag gaan dan kan ik er nog een beetje diksap door mengen ... het is een beetje goochelen.

Groetjes Esther
 
Als je kind alleen zuivel met een smaakje lust, kies dan een variant met suiker en niet met zoetstoffen. Zoetstoffen zijn gewoon minder gezond en bij kleine kinderen zit je met een half bekertje al over de dagelijkse maximumdosis heen!
 
Terug
Bovenaan