Geen melk willen drinken

Hai,

Mijn dochter is nu 9 maanden en wil geen melk meer drinken, ze krijgt hypo-allergene melk ivm lichte koemelkallergie. Ik weet dat ze 500cc moet krijgen, maar we zjn blij als er 300 cc in gaat!
Ik heb al van alles geprobeerd, papjes etc.
Iemand tips?

Groetjes Janneke
 
Kan het zijn dat ze gewoon de fles niet meer wil ipv de melk? Onze dochter wilde op een gegeven moment ook de "lunchfles" niet meer. Misschien wil ze bijvoorbeeld wel pap uit een bord of melk uit een beker!

Bij ons was de oplossing om bij de lunch eerst een halve boterham te geven, dat vind ze heel stoer! Daarna drinkt ze haar fles zo leeg.

Hopelijk vind je de oplossing, of misschien gaat het vanzelf over.

Succes,
groetjes Fleur
 
Hoihoi,

Mijn oudste drinkt ook geen melk. Hij vertikt het gewoon en vind het ook niet lekker. Alleen hij is al 2... Hij wilde eerst wel altijd de peutermelk nog, maar die wil hij nu ook niet meer.

Ik herken het wel van m'n oppaskindje. Die wilde ook met 9 maanden ineens geen melk meer drinken. Maar na een week was dat ook weer over. Misschien is het gewoon een fase?

Heb bij de oudste wel eens wat diksap door de fles/beker gedaan. Dit hielp wel, anders smaakje dan is het weer even lekker en misschien wil ze daarna wel weer gewoon drinken?

Succes ermee!

Groetjes,
Jo
 
Hey,

Het speelt al langer, maar nu is het wel heel dramatisch aan het worden, vanochtend 30 cc!!
Beker, pap, en uit een bord heeb ik al geprobeerd.
Ze krijgt al lang 2 sneeen brood tussen de middag, dus ja.............maar die diksap kan ik nog weleens proberen, thanks!!

Groetjes Janneke
 
Onze dochter wil ook vanaf 9 maanden geen melk meer, ze is nu net 1 jaar geworden en wil het nog steeds niet drinken.

Met diksap geprobeerd, roosvicee ... ze vind het niets. Ook pap lust ze niet en daar heb je ook allerlei varianten in. Maar nee.

Het enigste wat bij ons wel werkt is een halfje melk met yogo yogo zonder toegevoegde suikers.

Verder maak ik me er niet zo druk over. (smeer)kaas op brood lust ze graag, yoghurt, vla ... er is nog genoeg waar calcium in zit dus komt ze heus niets tekort.

Ook op het CB vinden ze dit niet een probleem. Dus ik zou er ook niet teveel drama van maken.

Groetjes Esther

 
Hai Esther,

Daar zit bij ons het probleem; Yoghurt, en vla ed mag ze niet ivm kma, normaal zou ik er niet zo'n drama van maken, mijn zoon van 2 moet ook geen melk, daar geef ik idd vervangers voor, maar van de kinderarts moet ze het eigenlijk wel hebben.
Maar ja, ik kan haar niet dwingen en dat ben ik ook niet van plan! Anders is het maar zo, maar dan heb ik iig alles geprobeerd.

Groetjes Janneke
 
Hoi Janneke,

Sorry, ja, begrijp dat het dan heel lastig wordt ... toch eens een scheutje diksap proberen of roosvicee. Mag ze dan ook geen soya produkten? De vla of de melk? Geitenmelk misschien? En anders nog eens met die kinderarts overleggen, je kunt het niet dwingen. Als ze verder goed groeit dan komt het vast wel goed.

Ik begrijp wel dat je graag wilt dat ze het binnen krijgt ...

Succes ...

Groetjes Esther
 
Hoi Janneke,

Misschien een soort smoothie maken met vers fruit erdoor?? Dat ging er bij mijn dochter altijd prima in! Alleen deed ik het daarbij omdat ze anders geen fruit at, maar het idee blijft hetzelfde. Iris was altijd gek op melk met gepureerde aarbeien erdoor...
 
Terug
Bovenaan