Geen melk willen drinken

Met 9 maanden is 400cc al genoeg hoor. da's nog niet wat jullie halen helaas, maar in elk geval minder dan je dacht.

Je kunt de groente ook smeuiiger maken met wat kunstvoeding erdoor, je zou eens pannenkoekjes van kunstvoeding kunnen proberen, of een puddinkje dat je zelf ervan maakt.

Bij een lichte KEA mag je trouwens met 9 maanden voorzichtig aangezuurde zuivel proberen, zoals yoghurt en kwark. Maar ik weet niet hoe 'licht' de KEA bij jullie is?
 
Met 9 maanden is 400cc al genoeg hoor. da's nog niet wat jullie halen helaas, maar in elk geval minder dan je dacht.

Je kunt de groente ook smeuiiger maken met wat kunstvoeding erdoor, je zou eens pannenkoekjes van kunstvoeding kunnen proberen, of een puddinkje dat je zelf ervan maakt.

Bij een lichte KEA mag je trouwens met 9 maanden voorzichtig aangezuurde zuivel proberen, zoals yoghurt en kwark. Maar ik weet niet hoe 'licht' de KEA bij jullie is?
 
Hai,

Mijn zoontje van ruim 9 maanden wil ook slecht opvolgmelk drinken, hij drinkt ook maar maximaal 400cc per dag als hij een goeie dag heeft.

Wat ik nu doe is hem 's avonds een pyamapapje met een smaakje (banaan/perzik) geven en daar wil hij tot nu toe 150cc per keer van drinken.

Ik geef hem als toetje 2 danoontjes op basis van opvolgmelk (doe ik niet iedere dag maar op dagen dat hij slecht drinkt kriijgt hij dit van mij want dat is toch weer 100cc extra opvolgmelk) Anders krijgt hij gewone yoghurt.

Tussen de middag krijgt hij van mij zijn opvolgmelk uit een gewone beker en niet meer uit de fles. Hij vind drinken uit een gewone beker heel erg interessant.

Ik heb ook wel eens 's ochtends van zijn fruithap een smoothie gemaakt van opvolgmelk. Dat maakte ik dan wel zo dik dat hij het van een lepel moest eten. Dus 100cc water, veel schepjes opvolgmelk, beetje pap, veel fruit en dan prakken tot een puree waarbij de fruit de overhand heeft. dat vond hij ook erg lekker.

Zo met die smoothie en de toetjes heeft hij toch 200cc per dag opvolgmelk binnen die hij niet hoeft te drinken.

Lastig is het dat je kindje zo slecht wil drinken, of niet? Je wordt er zelf zo moedeloos van want je wil graag dat ze goed drinken.

Veel succes en als je zelf wat oplossingen hebt inmiddels hou ik me aanbevolen.

Groetjes
Nataly
 
Hier ook een slechte melk drinker.. ja de yogo en de sojamelk banaan gaan de goed in, ook doet ze niet moeilijk over optimel, ed.. maar gewone melk nee dat wil ze niet.. ( 20 mnd is ze nu ) ik baal er ook wel van,, want ze wil voornamelijk de yogo en de zoetere dingen en dat wil ik eigenlijk zo min mogelijk geven maar anders drinkt ze gewoon niet.. ze is al een slechte drinker en het gaat de laatste tijd stukken beter waar ik erg blij mee ben.. af en toe probeer ik het idd wel weer maar vaak lukt het niet

Wentelteefjes al eens geprobeerd kun je ook maken met melk.. en gaat best veel in..

succes
 
Terug
Bovenaan