<p>Daar ben ik weer hoor.</p><p>Nu de bevalling steeds dichterbij komt merk ik dat ik geen zin heb in mensen, vooral bepaalde mensen.</p><p>En voornamelijk als de baby er dadelijk is.</p><p>Dit klinkt waarschijnlijk heel erg raar, maar een aantal jaar geleden heb ik een zware depressie gehad. Hier ben ik helemaal weer goed uit gekomen, maar ik ben bang dat het terug komt als ik dadelijk ben bevallen (geen idee of dit kan overigens)</p><p>Maar wat me stoort is dat mensen nu al roepen dat ze ons wel willen helpen die eerste weken.</p><p>Dat is echt super lief! En geen idee of het nodig is, maar ik heb hier ook een kraamhulp rondlopen. De eerste paar dagen werkt ze langer dan de laatste paar dagen (dat is al afgesproken) ik vind het storend als er dan ook nog andere mensen rondlopen en zich eventueel gaan bemoeien. Terwijl ik niet weet hoe ik me dan voel op dat moment.</p><p>In mijn hoofd is het een grote chaos. Begrijp me niet verkeerd, mijn ouders en hun nieuwe man en vrouw en schoonzussen zijn zeker welkom als ik net ben bevallen. En tegen mijn moeder kan ik altijd zeggen dat ze misschien een dag niet hoeft te komen. Maar mijn stiefmoeder is een heel ander verhaal.. ze is nogal dominant, probeert haar zin door te drijven en komt 1000% onaangekondigd binnenvallen (zij en mijn man gaan ook niet zo goed samen en 1 verkeerd woord tegen haar en ze trekt haar mond open, daarnaast is ze het type dat mijn zoon heel de dag wil vast houden en gaat kussen :s )</p><p>Er komen ineens zoveel dingen in mijn hoofd die echt niet wil dat dat gaat gebeuren.</p><p>Lang verhaal kort, kun je mensen weg houden in je kraamweek en hoe doe je dat? En hoe groot is de kans dat een depressie terug komt?</p><p>Ik wil gewoon wennen, rust en genieten met mijn man en onze zoon. En als ik behoefte heb aan mensen dat ze dan kunnen komen en anders niet.</p><p>♡ </p>