Geen menstruatie na Pfizer

<p>Hoi,</p><p>Eind augustus zou ik ongesteld moeten worden, daarna zouden we beginnen met onze kinderwens. Ik gebruik al jaren geen hormoon-anticonceptie en ben mijn hele leven al super regelmatig ongesteld.. tot nu ? Op dit moment ben ik een week overtijd, zonder zwanger te zijn (was dus ook nog niet de bedoeling). Gisteren eens gegoogled of mijn 1e Pfizer vaccinatie er iets mee te maken kan hebben, toen viel het kwartje (denk ik). Pfizer kan een menstruatiecyclus verstoren en ervoor zorgen dat de menstruatie later komt, alleen kan ik niet vinden hoe lang het duurt voordat een menstruatiecyclus weer vanzelf opstart. De dokter heeft daar ook geen concreet antwoord op. Zijn er hier dames met ervaringsverhalen?</p><p>Ben benieuwd!</p>
 
De laatste weken zijn hier meerdere topics over geopend. Persoonlijk heb ik er geen ervaring mee, maar ik hoor dit in mijn omgeving heel vaak. Een collega van me had altijd een regelmatige cyclus en zit nu al 3 a 4 maanden (sinds het vaccin) op een cyclus van 35/40 of meer dagen.
Ze zijn bezig voor een 3e kindje. Bij de eerste 2 kinderen was ze in de eerste ronde zwanger en nu duurt het al 4 maanden en nog geen positieve zwangerschapstest..

Dit soort dingen maken mij persoonlijk heel bang, ik ben bang voor een ontregelde cyclus of de kans dat een zwangerschap lang op zich laat wachten door het vaccin. Daarom laat ik me niet vaccineren, ik ben namelijk niet bang om corona te krijgen. Dat heb ik vorig jaar gehad en amper ziek van geweest. Ik besef me natuurlijk wel dat dat niet voor iedereen zo is, maar een vaccin is zeker ook niet onschuldig, dat is me wel duidelijk na veel rare verhalen over ontregelde cyclussen, huidproblemen en hartproblemen. Dan krijg ik liever nogmaals corona.

Hopelijk wordt je snel ongesteld en is je cyclus gauw normaal en duurt het geen 4 maanden of langer zoals bij mij collega. Sterkte!
 
Bij mij kwam mijn menstruatie na beide Pfizer prikken juist eerder. Normaal cyclus van 29 dagen (kan er de klok op gelijk zetten, al jaaaren haha). Nu 25 dagen en 24 dagen (beide keren de dag na de prik ongesteld geworden).
Ik kan je dus niet helpen met hoe lang het duurt.... alleen wel herkenning van een veranderde menstruatie na de prik.
 
Hier ook een langere cyclus gehad, uiteindelijk 6 weken na m'n eerste menstruatiedag toch onverwacht een positieve test (paar dagen ervoor nog negatief), het kan dus nog wel! Ik heb Pfizer gehad op dag 3 van mijn menstruatie, en de 2e prik op de dag van de negatieve test, maar blijkbaar was ik toen dus toch al heel pril zwanger ?
 
Wat fijn om jullie reacties te lezen! Had me van te voren helemaal niet beseft dat de vaccins een invloed konden hebben op je menstruatiecyclus, als ik dat van te voren had geweten... Fijn om in ieder geval te weten dat ik niet de enige ben, ik wacht nog even af.. ?
 
Ja klopt DikkertjeDap, maar ben al jaren geleden gestopt. Werd niet zo vrolijk van de pil, dus dat heeft maar kort geduurd ?
 
Terug
Bovenaan