geen middagslaap meer...

Hee hoi,

zijn er al veel kindjes die niet meer slapen? Alice was eigenlijk altijd best wel een slaapkop en snachts nog steeds dus mag eigenlijk ook niet klagen maar ze sliep tot ongeveer 6 week terug ook altijd smiddags nog minstens 2 uur en dat is nu inenen helemaal over...
Ze is niet te genieten maar wil ook absoluut niet naar bed! Iemand nog tips?
Ze gaat savonds om half 8 naar bed en komt er sochtends om half 8 ongeveer ook weer uit dus wat dat betreft allemaal prima maar vanaf 11 uur wordt ze eigenlijk al weer moe maar ik krijg haar echt het bed niet meer in...

Groetjes Alberdien

Hoi,

Mijn tip: niet te snel opgeven. Laat haar anders alleen een poosje in bed spelen of boekjes lezen. Zeg haar duidelijk als je haar naar bed brengt dat ze niet hoeft te slapen, alleen even uitrusten. Op die manier hou je tenminste nog even het bed ritueel er in. Misschien zal ze over een paar dagen toch weer gaan slapen en anders heeft zij (en jij) in ieder geval een rust moment.
Ik weet van Eva ook zo'n fase heeft gehad, maar uiteindelijk heeft ze geslapen totdat ze bijna 4 was.

Groetjes,
Karin

hai!!
Luna wil ook al een tijdje niet meer smiddags slapen en soms is ze doodmoe en dan leg ik haar gewoon in bed soms gaat ze lekker een boekje lezen in bed en soms valt ze wel in slaap!! Alleen het probleem is als ze ff geslapen heeft smiddags word het savonds zo laat dat ze slaapt soms pas half10 10uur!!
Hier houden we haar dus maar op en soms gaat ze smiddags rond een uur of 3 ff lekker op de bank liggen tv kijken en daarna is het goed!!
Succes!

Groetjes Samiera

hoi

hier nog eentje oor die bijna niet meer slaapt overdag...... Bram gaat tegen 19 uur naar bed toe en slaapt door tot een uurtje of 9 soms wat langer nog en kan dus tussen de middag niet slapen.....ik breng hem wel naar bed toe maar hij komt gewoon niet in slaap en speelt dan op zijn bedje, dan krijgt hij iig geen prikkels en komt wel tot rust maar soms valt hij me dan toch in slaap tegen 14.30 en dan slaapt hij rustig door en moeten we hem wakker maken, met als gevolg dat hij om 19 uur niet moe is en hij dus niet naar bed wil
maar dit gebeurt maar heel afentoe , meestal blijft hij gewoon wakker........... ook hebben we een poosje gehad dat hij niet naar bed wilde en hysterisch werd maar hebben toen nieuw speelgoed gekocht en in zijn bed gelegt en dat blijft ook alleen in zijn bedje liggen en dit werkte dus prima

liefs ilona

hier ook een tijdje gehad maar dan leg ik Ryan gewoon op bed en na 30 min. kletsen en spelen valt die vaak toch in slaap.
ik laat hem alleen niet langer dan 2 uurtje sboven ookal slaapt die er maar 1 of 1,5 van anders gaat hij idd s'avonds niet meer slapen

@mama van bram

waarom maak je hem 's morgens dan niet eerder wakker dan 9 uur
als je hem nu om half 8 - 8 uur wekt gaat hij 's middags misschien wel nog ff slapen en als je hem dan ook weer neit te lang laat liggen gaat die 's avonds gewoon weer om 19:00-19:30 slapen.
want snap best als hij tot 9 uur slaapt dat hij om 12 uur niet naar bed wilt maar om half 3 moe is

groetjes en succes

Hai,

Jesse slaapt nog wel s'middags, maar ik moet hem wel soms wakker maken anders wil hij s'avonds niet slapen.
Ik hoop dat hij zo lang mogelijk s'middags blijft slapen.
Als Alice zo moe is zou ik toch proberen om haar rond een uur of 1 in bed te doen.
En er een spelletje van maken ofzo.Laat haar idd een speeltje mee in bed nemen oid en misschien valt ze wel in slaap.

Succes,

Gr Linda

Isabelle slaapt dus al een hele tijd niet meer 's middags. Een groot voordeel vind ik dat ze 's avonds meteen goed gaat slapen. En ik vind het ook wel gezellig dat ze de hele dag wakker is. Het is ook makkelijker als je ergens naartoe moet. Ik verbaas me hier iedere keer weer over jullie kinderen. Dat die nog zo lang en veel slapen! In mijn ogen is het heel normaal dat een kind rond de 2 of 2,5 jaar geen middagslaapje meer doet. Ik vind bijvoorbeeld tot 4 jaar nog slapen 's middags echt extreem! Het hangt natuurlijk van je kind af. De een heeft wel meer slaap nodig dan het andere kind.

Groetjes Babybelle

@ moekje

als ik Bram wakker maak 's morgens maakt het niets uit voor zijn middagslaapje
soms is hij best vroeg , voor 3 weken geleden was hij een paar daagjes om 6.30 wakker maar dan nog slaapt hij niet........ hij is nu eenmaal niet zo heel veel slaap nodig overdag en pakt het doorom 's nachts
mijn man en ik waren allebei erg vroeg van de middagslaap af dus is het opzich ook wel logisch dat Bram ook vroeg is.
en om half 3 moe zijn komt maar zelden voor meestal blijft hij in zijn bedje spelen 's middags
maar het was natuurlijk wel een goed idee van je maar helaas al geprobeert

Terug
Bovenaan