geen middagslaap meer...

Hoi hoi,

Ook Dylano doet belangena niet iedere dag meer een slaapje.
Als hij smiddags wel slaapt, haal ik hem er na 1,5uur uit. Anders slaapt hij echt niet savonds!

Ook ik leg hem gwn in bed als hij niet te genieten is. Vaak gaat hij wel slapen.
Als we hem dan ophouden, maken we het Dylano en onszelf onnodig moeilijk.
Enne.. Moe is moe hoor.. Dus ik zal gwn ff doorbijten.. Jij bent baas en niet Alice ;-)

Liefs Deb.

bedankt voor de reacties! zal vanmiddag eens proberen met een boekje mee naar bed ofzo.
Enne... het is niet zo dat ik het niet geprobeerd heb hoor... maar na een half uur krijsen en mama roepen haal ik haar er toch echt maar weer uit!

Groetjes Alberdien

hoi hoi,

ik ben blij dat Sarah hier nog wel een middagdutje doet. De laatste tijd slaapt ze wel minder lang, maar slaap is slaap. En zeker nu pak ik ook af en toe een dutje mee :).
Maar ik ben benieuwd hoelang ze nog echt zal slapen. Wel een paar goede ideeen opgedaan van jullie reacties! Bedankt daarvoor.

groetjes Tamar

puck heeft 2 weken lang geprobeert om niet te slapen tussen de middag, ze vond zichzelf al een hele grote meid. gevolg: om 17 uur stortte ze in en avondeten was een ramp. slapen ging s nachts wel goed, sliep van 19.30 tot 7.00 uur.

gelukkig is ze er toch achter gekomen dat ze nog niet zo groot is en het middagslaapje nodig heeft. (ook heel fijn voor mama!). hoorde ook dat de rust moeten hebben voor het verwerken etc. en dat de hersens tot rust kunnen komen. dus nu gaat ze gewoon naar boven, kletsen of spelen maakt me niet uit. maar ze blijft nu lekker tot 15 uur in haar bedje.

groetjes,
debby

Hoi!

Slaapjes tussen de middag gaan vaak toch wel door tot zeker 3 jaar hoor..Ik lees dat Babybelle dacht dat het nu niet meer slapen ''normaal'' is..
Maar hangt echt van je kind af..Ik werk in de kinderopvang, en 3jaar is echt heel gewoon nog.
En dan ook echt wel een dikke twee uur hoor.
Lieve sliep tot een week of zes terug nog twee keer overdag!!!![ bij elkaar zo nog 4,5 uur!!!]
Ze slaapt nu maar 1 keer, omdat ik ook zoiets had van, kom op ze is 2!
Maar het werkt eigenlijk helemaal niet!
Ik vond twee keer zoveel beter..Heb het idee dat ze er tegen half 1 gewoon al overheen is, en dan dus maar kort slaapt..s'avonds ligt ze ook langer wakker nu!

Maar je moet ook kijken naar het kind, de 1 is de ander niet..
Gr Rina

Heb het met een boekje geprobeerd en ze heeft een half uur lekker rustig gelegen.... toen was het weer krijsen en dat heeft ze zolang gedaan totdat ook haar broertje wakker was...dus niet echt nog een succes maar goed, geef het nog niet op! morgen weer een dag!

Groetjes Alberdien

Terug
Bovenaan