Geen miskraam, wel rouw

Hoi allemaal,

Zo bizar...leven en dood...en eigenlijk ook weer zo normaal...het doet alleen zo'n pijn. Ik weet nog wel dat ik na de dood van mijn vader zo;n pijn voelde en me meteen bedacht van hoeveel mensen ik nog meer hou..en dat die ook weleens dood zullen gaan en dat je dan nog meer pijn krijgt. Je bent dan bijna geneigd om afstand te nemen van iedereen die je lief is...maar tegelijk geven juist die mensen weer veel meer vreugde dan het ooit pijn kan doen...

en zo is het!!

Hoi Kirsten,
Toch fijn om te lezen dat er meer lotgenoten zijn...Ik ben mijn schoonvader verloren , 3 dagen voordat mijn dochtertje geboren werd. Bij de huisarts werd hij met een griepje weer naar huis gestuurd, terwijl hij een hartinfarct had gehad..De volgende dag wel opgenomen en toen zagen ze het pas. Het was z'n eerste kleinkind en hij was ontzettend trots. We wonen een aardig eindje uit de buurt en toen ik s'avonds op bezoek kwam verklaarde hij me voor gek.Je moet het rustig aan doen hoor!!Dat was dus de laatste keer dat we hem gezien hebben. Gelukkig dat ik gegaan ben. Toen ik naar de verloskundige moest vertelde ik haar het verhaal en zei dat ik bang was dat mijn kindje eerder geboren zou worden.Nee , zei ze, door de spanning blijft het nog wel even zitten.
Maar nee, mijn dochter dacht daar anders over.Na een dag weeen mocht ik eindelijk persen, maar toen viel steeds haar hartslag weg. Dus er werd met spoed een ambulance gebeld, en ik moest mijn weeen ophouden.Ik zie nog steeds dat bange koppie van mijn man boven me. Voor hem was het natuurlijk ook verschrikkelijk, hij dacht zijn vader en zijn kind kwijt te raken. Maar dat liep met een sisser af.Maar ja, toen begon ook bij ons het gevoel tussen geluk en verdriet...heel raar allemaal.2 dagen erna werd mijn schoonvader gecremeerd en ik kon er niet bij zijn(hechtingen en ik kon geen anderhalf uur in de auto zitten.) De kraamverzorgster heeft bij mij gezeten en me gesteund terwijl ik mijn eigen man niet kon steunen.En dan krijg je felicitatie kaartjes en condoleance kaartjes. Ik zocht ze maar uit en maakte twee stapeltje. En sommige mensen zetten het ook nog op 1! kaart ,anders kost het natuurlijk twee kaarten.Kraam bezoek durfde ook bijna niet te komen, ze vonden het natuurlijk een rare situatie..wat het natuurlijk ook was.Ik heb het er samen met mijn man heel moeilijk mee gehad en na twee jaar sterk zijn kon ik het niet meer aan en had ik een flinke dip..maar daar ben ik nu ook weer overheen en kan het eindelijk een plekje geven.Ja, en nu ben ik weer zwanger, 7 weken, en nu denk ik al, wat zal er straks weer gebeuren?Moet ik niet van uitgaan, maar het spookt toch door mijn hoofd. Zo, ik ben ook mijn verhaal kwijt. Nog heel veel sterkte allemaal!!
Marianne.

Phoe...ik kan het nog steeds niet droog houden als ik verhalen lees waarbij je zo diep mee kan voelen met de schrijver. Deze maand in het tijdschrift Kinderen staat een vergelijkbaar verhaal.

Verschikkelijk!!

Ik kan heel goed begrijpen dat je nu best bang bent dat er dit keer weer wat zal gebeuren. Ik kan dan ook heel makkelijk schrijven dat dat vast niet zo zal zijn en dat je positief moet blijven en genieten van je zwangerschap en straks van je kraamtijd...maar dat is makkelijker geschreven dan gedaan....

Ik hoop wel dat je er van zult genieten en dat alles goed gaat!!! Enne gefeliciteerd met het nieuwe leven en de kracht die je hebt om door te gaan!!!

Kirsten

hoi kristen ik heb 3 jaar geleden mijn vader verloren toen ik 7mnd zwanger was van ons tweede kindje van af het moment dat ik wist dat ik zwanger was is mijn vader ziek geworden en hebben we in onzekerheid geleefd over wat hij had en pas na 5 mnd wisten we wat hij had en toen moest hij eerst aansterken om geopareerd te kunnen worden en hij is 4 dagen na de operatie overleden
dat was 6 dagen voor de 2 de verjaardag van onze oudste dochter ik heb dus ook niet echt genoten van mijn zwangerschap en heb het daar nu soms nog moeilijk mee(na 3 jaar)
en tot overmaat van ramp werd onze tweede dochter erg ziek toen ze 8 weken oud was dat was echt zwaar
want toen mijn vader ziek werd toen kreeg mijn oma (moeder van mijn moeder)
te horen dat ze kanker had en dat ze niks meer voor haar konden doen
en mijn opa (vader van mijn moeder) kreeg vlak na het overlijden van mijn vader een hersen bloeding
mijn oma overleed 1mnd na mijn vader

Hoi Judith...phoe jou blijft niks gespaart lijkt het wel...hoop dat het de afgelopen jaren wat beter is geweest...
Mijn gedachten gaan uit naar je..beetje troost achteraf kan nooit kwaad..toch?

Mijn ouders zijn allebei overleden aan kanker. Ik ben nu moeder van een gezonde mooie zoon van nu 5 maanden en ik mis mijn ouders nu zo erg. Ik wil zo graag dat ze terug komen. Ik weet dat dat niet kan maar soms maakt me dit gek. Ook als ik het even moeilijk heb en ik weet niet wat er aan de hand is met mijn zoon zou ik mijn moeder willen bellen en vragen wat ik moet doen. Laatst heeft hij 2 weken heel veel gehuild omdat zijn tanden door moesten komen en ik was zo uitgeput. Normaal zou je je ouders bellen en zouden hun het even van je overnemen zodat je even kan uitrusten maar dat kan dan niet. En ook als mijn zoon iets nieuws doet wil ik dat met hun delen. Ik kan het ook moeilijk met andere delen. Ik wil ook horen van hun dat ik ee goede moeder ben en dat ik het goed doe ondanks alles. Ik voel me onbegrepen. De mensen hier geven altijd adviezen over hoe t beter kan en dit en dat maar complimenten geven ho maar. Ik ben een goede moeder maar ik wil alles delen met mijn ouders. Ik mis hun zo erg. Ik ben er wel van overtuigd dat ze bij de bevalling waren want als ik mijn zoon foto s laat zien kijkt hij net als of hij ze kent. Dat is wel een troost maar toch.

hoi tamara ik kan me wel een beetje indenken hoe je voelt en dat je veel verdriet hebt geef dat verdriet de ruimte krop niks op
natuurlijk ben je een hele goede moeder
iedere moeder heeft twijfels en dat is niet erg
ik hoop dat je iemand in je omgeving hebt bij wie je je verhaal kan vertellen
en je ouders waren natuurlijk bij je tijdens de bevalling
ik wens je heel veel sterkte en geniet van je mooie zoon
groetjes judith

hoi kristen ik kan je zeggen dat het dit jaar goed gaat
mijn zusje is getrouwd en is zwanger en mijn zus is net bevallen van een tweede gezonde dochter
maar het gemis is er dan toch ook nog maar dat kan ik wel een plekje geven
groetjes judith

Terug
Bovenaan