Geen ochtendslaapje?

<p>Hoi allemaal,</p><p>Mijn zoontje is bijna 14 maanden. Voorheen sliep hij altijd 2-3 keer per dag, maar al vrij lange tijd is dit teruggebracht naar de ochtend en middag. Daarvoor sliep hij vaak ook na de fles al meteen weer een uur en dan eind vd ochtend, halverwege de middag weer. Nu sliep hij de ochtend en de middag maar sinds anderhalve week wordt hij echt kwaad als hij de ochtend naar bed moet. Hij is namelijk wel aan het mopperen en oogjes wrijven maar eenmaal in bed is het krijsen en huilen. Is dit een normale leeftijd om over te gaan op 1 slaapje? Ik vind het lastig omdat hij op een gegeven moment zichzelf niet meer kan vermaken en ook vermoeidheidssignalen afgeeft maar echt boos wordt eenmaal in bed...</p>
 
Wij zijn met 12 maanden overgegaan naar 1 slaapje. Ze sliep 2 hazenslaapjes en sinds we naar 1 gegaan zijn (half 12 lunchen en dan naar bed) slaapt ze 1 goede slaap. En ja soms moesten wel wel even entertainen tot de lunch met een boekje oid. 
 
Mijn dochter ging ook iets na dr eerste bday over naar 1 slaapje, die waren eerst kort, maar werden langer. Ik zou het gewoon eens proberen!
 
hoi! ik zou het zeker proberen! Wat je kan doen is als hij iets vermoeid is even een stukje wandelen. dan zit hij lekker in de wagen rust hij uit. Wel ervoor zorgen dat ie niet in slaap valt, dus maak de wandeling ook niet te lang. en idd entertainen zoals hierboven. ook kan je de lunch iets naar voren schuiven bv naar 11u en dan half 12 in bed. als dit goed gaat kan je stukje bij beetje steeds verlengen naar een lunch  van half 12/12 uur. het is even investeren maar als ze goed gaan slapen in de middag kan je zo 2,5/3uur voor jezelf hebben ?(tijdens dit soort ritme veranderingen wat rommelig is denk ik vaak aan dit gegeven. ?)
ps. mijn 1e sliep rond de 14 maanden soms 1 soms 2 slaapjes. De 2e sliep met 11 maanden al 1 slaap
 
Mijn dochter is bijna 11 maand en weigert nu al om een tweede slaapje te doen. Het wisselt erg per kind ! 
 
Er staat trouwens een heel artikel over het aantal slaapjes op de ouders van nu site. Geschreven door een slaapcoach. Misschien heb je daar iets aan. Ik zal eens voor je zoeken 
 
Terug
Bovenaan