Geen ochtendslaapje?

ontbijt :boterham en melk 
9.30 fruit
11.30 brood of als hij erg moe is bakje yoghurt en hup naar bed.
15u fruit of groente 
17.30 avondeten en toetje 
19.30 naar bed.
 
 
Ziet er uit als een goed schema. Hij heeft net fruit gehad en ging zonder mopperen naar bed. Ik heb hem om half 10 en 10 uur geprobeerd om in bed te krijgen en t is niet zo dat hij van mij naar bed moet, maar puur vanwege zijn vermoeidheidssignalen maar jeeeetje wat was hij het er niet mee eens. Ben benieuwd hoe hij het volhoud op één slaapje!
 
Mijn dochter slaapt vanaf 10 maanden nog maar 1x per dag. Nu bíjna 13 maanden en vaak is dit maar 45 minuten ?. 


Als ontbijt krijgt ze pap uit een bordje en gewone melk uit een fles/beker, is voor ons allebei minder strijd dan een boterham, daar heeft ze 's ochtends (nog) geen geduld voor. 
Daarna fruit, 1 of 2 stuks. Tussen de middag 1 of 2 boterhammen, net waar ze zin in heeft. 

 
Ja dat is wel normaal met 14 maanden. Mijn jongste dochter is nu 13.5 maand. Ze slaapt soms 1x, soms 2x. Maar 2x gaat steeds moeizamer. Dus ik probeer echt vaak 1x te doen, maar soms is ze om 6.15 ofzo al wakker en dan is het erg moeilijk nog om de hele ochtend wakker te blijven.
Dus ik bekijk het per dag. Als ze 2x slaapt, dan haal ik haar s ochtends om 11.00 echt eruit zodat ze rond 14.30 nog erin kan voor een uurtje. Maar dat lukt ook lang niet meer altijd.
Mm oudste dochter ging ook met 14 maanden over naar 1 slaapje! Ik werk op een kinderdagverblijf en de meeste kindjes gaan tussen de 13-15 maanden over naar 1x slapen. Heel normaal dus, Maar wel even een vervelende periode waar je doorheen moet.
 
Ja dat is wel normaal met 14 maanden. Mijn jongste dochter is nu 13.5 maand. Ze slaapt soms 1x, soms 2x. Maar 2x gaat steeds moeizamer. Dus ik probeer echt vaak 1x te doen, maar soms is ze om 6.15 ofzo al wakker en dan is het erg moeilijk nog om de hele ochtend wakker te blijven.
Dus ik bekijk het per dag. Als ze 2x slaapt, dan haal ik haar s ochtends om 11.00 echt eruit zodat ze rond 14.30 nog erin kan voor een uurtje. Maar dat lukt ook lang niet meer altijd.
Mm oudste dochter ging ook met 14 maanden over naar 1 slaapje! Ik werk op een kinderdagverblijf en de meeste kindjes gaan tussen de 13-15 maanden over naar 1x slapen. Heel normaal dus, Maar wel even een vervelende periode waar je doorheen moet.
 
Netjes voor n eerste keer! T is inderdaad n kwestie van proberen.
Ons zoontje ging met ruim 15 maanden naar 1 slaapje, en dat ging direct goed.
Ook wij gaan s ochtends altijd naar buiten, dan redt hij t goed in de wagen. Om 12 uur n boterham en om 12.30 uur ligt hij in bed. Meestal tot 15.30 uur.
 
He hoi!
Lastige afwegingen he! Hier pas met 1,5 jaar overgegaan naar soms 1 slaapje maar ook regelmatig naar 2. Waarom zo laat? hij had het echt nog nodig en oververmoeidheid zorgt alleen maar voor nog slechter slapen. Wel een kind dat veel ziek was en slechte nachten had door astma. Maar toch.. Volgens mij is er rond 13/14 maanden ook vaak een slaapregressie of grote mentale sprong, waar je even door heen moet, maar wat niet hoeft te betekenen dat ze naar 1 slaapje moeten. Zeker als ze nog zo duidelijk moeheidsignalen geven, zou ik het niet te snel doen. 
 
Terug
Bovenaan