Geen roze wolk

<p>Hallo allen,</p><p>Na lang wikken en wegen heb ik besloten om wat advies te vragen van andere zwangeren/moeders.</p><p>Ik ben 29 en nu iets meer dan 13 weken zwanger.</p><p>Ik heb al 12 jaar een kinderwens en nu dat ik zwanger ben geniet ik alles behalve. Ik heb geen moeder gevoelens en ben vanaf dag 1 alleen maar super ziek.</p><p>Niet alleen maar misselijk maar ook daadwerkelijk dagelijks overgeven, te lage bloeddruk, flauwvallen etc. De dokter en vk geven allemaal aan dat het normaal is en na het 1e kwartaal over gaat maar ik word met de dag moedelozer. </p><p>Ook ben ik, doordat ik zo ziek ben, niet in de gelegenheid om te werken en ik ben zzper. Dus er komt ook geen geld binnen.</p><p>Heeft iemand goede tips om me hier doorheen te slepen. Ik weet dat het allemaal heel ondankbaar klinkt maar ik voel me echt verschrikkelijk.</p>

Hey meis,
Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap. Het feit dat je je zo slecht voelt hoort inderdaad vaak bij het eerste trimester en kan uiteindelijk minder worden, maar kan ook van niet.
Het is belangrijk je te realiseren dat niet iedereen voldoet aan het ideaal plaatje. De roze wolk is namelijk lang niet voor iedereen weg gelegd en als dat bij jou niet het geval is hoef je je daar niet schuldig over te voelen. Het is namelijk wat het is. En daar moet je zo goed en zo kwaad mee om gaan. Zoals we vaak op mijn werk zeggen (ik werk op verloskamers-kraamafdeling): Ook een slecht gevoel is een gevoel en dat moet je niet opkroppen. Uit het naar je omgeving en vraag desnoods wat extra begeleiding van je verloskundige. Realiseer dat je niet de enige bent die dit heeft!
Ik zelf ben 15 weken zwanger en heb hierbij ook te maken met een angststoornis. Ik heb ontzettend veel kwalen maar ook veel kwalen namen rond de 13-14 weken af. Ik herken je verhaal. En ik heb als mantra: Ook dit gaat weer voorbij, ik zit mijn tijd wel uit.
Ik hoop dat je er iets aan hebt! Veel sterkte! 

Ik snap dat het voor jou heel vervelend is, maar er zijn heel veel dames die niet op die wolk zitten. Ik was ook alleen maar ontzettend ziek. Vond er geen zak aan tot we met de babykamer aan de slag gingen en ik de jongens voelde bewegen. Toen werd het 'echt'.
Luister goed naar je lichaam. Leuk dat er gezegd wordt dat het na het eerste trimester wel beter zal gaan, maar dat ik ook bij veel vrouwen niet het geval! Probeer daar ook rekening mee te houden. Denk aan het resultaat. Je kunt het!

Lieve BenB en Ozogewenst,
Heel erg bedankt voor jullie reactie. Vooral het mantra van jou, Ozogewenst, is een goede. Die ga ik mezelf ook voornemen.
Laten we het maar nemen zoals het is, maar wellicht ga ik wel wat meer begeleiding vragen bij mijn vk.

je bent zeer zeker niet de enige die niet op een roze wolk zit! Ik zit zelf ook niet per se op een roze wolk, ondanks dat ik er wel heel blij mee ben! 
Ik heb dit bij de verloskundige aangegeven en die heeft mij aangemeld bij de popp poli. Dit is puur als back up, en laagdrempelig kan ik hier gesprekken hebben met medisch maatschappelijk werkers, die dit dagelijks mee maken. En puur door te weten dat dat er is, en dat er velen zijn met mij, en dus ook jou, maakt het voor mij al minder moeilijk. Ik hoop van harte dat je klachten minder mogen worden! Laat je hoofd niet hangen, je kunt dit!! ??
Praat erover, dat scheelt al zoveel!! 

Ik kreeg pas veel later in de zwangerschap moedergevoelens.. geen idee wanneer maar ook lang nadat de beweging begon. Ik denk pas toen ik echt een dikke buik kreeg en mn dochtertje op mijn aanrakingen ging reageren. Of wanneer ik achter mn naaimachine zat of bepaalde muziek luisterde en ze daarop reageerde. Toen begon echt de band tussen ons 2

Maak je geen zorgen dat ontbreken van je roze wolk is meer dan normaal nu. Dat continue misselijk zijn wordt zo onderschat. Het maakt je echt depressief. Omdat er letterlijk geen moment is dat je je even goed voelt. Gebruik je al medicatie? Anders zou ik dat gaan vragen. Bij mij werd het beter met 23 weken. De sombere gevoelens kwamen ook door hormonen eerste trimester dus de donkere wolk klaarde op rond 16 weken. Maak je geen zorgen. Jr wordt een super mama. Dit is maar een fase. Maar geen makkelijke ?

Terug
Bovenaan