Geen roze wolk

<p>Hallo allen,</p><p>Na lang wikken en wegen heb ik besloten om wat advies te vragen van andere zwangeren/moeders.</p><p>Ik ben 29 en nu iets meer dan 13 weken zwanger.</p><p>Ik heb al 12 jaar een kinderwens en nu dat ik zwanger ben geniet ik alles behalve. Ik heb geen moeder gevoelens en ben vanaf dag 1 alleen maar super ziek.</p><p>Niet alleen maar misselijk maar ook daadwerkelijk dagelijks overgeven, te lage bloeddruk, flauwvallen etc. De dokter en vk geven allemaal aan dat het normaal is en na het 1e kwartaal over gaat maar ik word met de dag moedelozer. </p><p>Ook ben ik, doordat ik zo ziek ben, niet in de gelegenheid om te werken en ik ben zzper. Dus er komt ook geen geld binnen.</p><p>Heeft iemand goede tips om me hier doorheen te slepen. Ik weet dat het allemaal heel ondankbaar klinkt maar ik voel me echt verschrikkelijk.</p>

Hey meis,
Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap. Het feit dat je je zo slecht voelt hoort inderdaad vaak bij het eerste trimester en kan uiteindelijk minder worden, maar kan ook van niet.
Het is belangrijk je te realiseren dat niet iedereen voldoet aan het ideaal plaatje. De roze wolk is namelijk lang niet voor iedereen weg gelegd en als dat bij jou niet het geval is hoef je je daar niet schuldig over te voelen. Het is namelijk wat het is. En daar moet je zo goed en zo kwaad mee om gaan. Zoals we vaak op mijn werk zeggen (ik werk op verloskamers-kraamafdeling): Ook een slecht gevoel is een gevoel en dat moet je niet opkroppen. Uit het naar je omgeving en vraag desnoods wat extra begeleiding van je verloskundige. Realiseer dat je niet de enige bent die dit heeft!
Ik zelf ben 15 weken zwanger en heb hierbij ook te maken met een angststoornis. Ik heb ontzettend veel kwalen maar ook veel kwalen namen rond de 13-14 weken af. Ik herken je verhaal. En ik heb als mantra: Ook dit gaat weer voorbij, ik zit mijn tijd wel uit.
Ik hoop dat je er iets aan hebt! Veel sterkte!