geen sap willen drinken

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,
Mijn kleine meid weigert om tussendoor te drinken. Ik heb van alles al geprobeerd; flesje, tuitbeker, sap, water, thee, siroop. Maar ze doet het gewoon niet.
Nou krijgt ze nog wel genoeg vocht binnen met haar fles, maar als het straks weer warmer wordt, zou het toch wel lekker zijn als ze wat water ofzo tussendoor drinkt. Het is nl nogal een zwetertje.
Wie heeft er tips??

Sil

Hoi Sil,

geen tips, maar ben d'r wel benieuwd naar want die kleine van mij moet ook niks van drankjes tussendoor hebben. Per ongeluk dronk ie wat fruikdrink van Olvarik; hij zat met de tuitbeker te spelen en kreeg ineens wat binnen. Hij trok zo'n vies gezicht en heeft die hele beker niet meer aangeraakt!!

groetjes
Mie

Hoi,

Jemig, dat is best lastig. Ik weet niet of het fruitetertjes zijn, maar je hebt van appelsientje 'groeifruit'. Dat zit gewoon in van die kleine pakjes. Volgens mij is dat gewoon vruchtensap maar dan wat meer gericht op kinderen. Misschien werkt dat?

Wat je ook kan doen is wat extra fruit geven. Daar zit ook vrij veel vocht in. Of wat extra water door de fruit/groentehap of door het flesje melk.

Succes! KT

hoi hoi

hier ook zo eentje. melk hoort in haar fles en verder vind ze dat daar niks anders uit moet koemen een tuitbeker is leuk om mee te spelen en per ongelijk te dr4inken maar verder nietr. wel wil ze gelukkig water uit een beker of zo een flesje die je in de winkel koopt dus dat is wel handig met heet weer. het zijn maar een paar slokjes maar alle beetjes helpen

ben benieuwd of er tips komen

groetjes danielle

hoi sil,

dinand drinkt wel gewoon alles uit een flesje, maar uit een pakje drinkt hij het beste, gewoon uit een rietje, ik geef hem dan ook dat groeifruit, daat zitten verder geen suikers aan toegevoegd,

groetjes susanne

En hou oud is Dinand precies? En vanaf welke leeftijd lukte dat met dat rietje?

Hoi Sil,

Wij hebben dat probleem nu ook een beetje... Joran krijgt sinds vandaag een flesje minder en moet nu tussendoor dus echt wel wat drinken. Wij verdunnen nu de yoghurt met een beetje water (het is dan nog wel heel dik) en laten hem dat voorzichtig uit een bekertje drinken. Hij valt er gewoon op aan haha, omdat hij het zo lekker vindt. Maar hierdoor leert hij wel te drinken uit een beker (dat is tenminste het idee) verder geven we hem thee met een rietje. Dat leren we hem nu door het rietje in de thee te houden, de bovenkant dicht houden met je vinger en dan de onderkant in zijn mondje te doen. dat beetje komt dan in zijn mondje en na verloop van tijd zou hij dan moeten gaan zuigen. Zo ver zijn we dus nog niet...
Hier geven we water of afgekoelde thee en yoghurt zonder suiker, ben benieuwd hoe lang we dat gaan volhouden!

Liefs, Susan

hey!!

Misschien is het een idee om in een flesvoeding wat xtra water te doen!! heb ik laalsl met de hitte ook gedaan , kreeg ze toch meer vocht binne!!

Sterkte ermee!! Wat een lastig probleem!!!

xx memke

Terug
Bovenaan