geen sap willen drinken

Met een open beker heb ik ook geprobeerd, maar dat wil niet lukken. Haar mondmotoriek is nog niet zo ver, zeg maar.
Een rietje heb ik een poosje terug geprobeerd, toen wilde het ook niet lukken,maar misschien moet ik het nu nog een keer proberen.
Ik ben namelijk een beetje verwend; de oudste at gelijk goed van een lepel, at ook alles wat je haar voorschotelde ( behalve als ik het zelf had gemaakt) en dronk gelijk ook uit een sapflesje zo ong alles wat er maar in paste.
Nou, deze spruit denkt; "jullie hebben nu kunnen oefenen, het is nu tijd voor het echt werk."
Komt vast ook allemaal wel weer goed, heb er ook niet zoveel geduld voor, vrees ik.
Groetjes Sil

Hé memke, we waren ong tegelijk aan het typen. Ze krijgt al wat extra water in haar fles voor de ontlasting. En nog meer, dan wordt het zo waterig..
Wel hardstikke fijn dat jullie allemaal meedenken!!
Sil

dinand is nu 7 mnd. en 2 weken, wij hebben hem eerst uit een pakje laten drinken, even erin knijpen zodat hij wist dat er wat in zat, en toen zoog hij eruit, nu maakt het niet uit waar ik een rietje in doe, hij drinkt het makkelijk weg,

groetjes susanne

Mag je dan niet gewoon die extra fles melk erbij houden voor het vocht, ipv de diksap of zo? Simon krijgt nog wel 4 keer per dag een fles van 200 ml, maar lust ook diksap uit een flesje.
Als wij uit een beker drinken vind hij dat ook erg leuk. Heb me laten vertellen dat het handig is om met bv yoghurt uit een beker te beginnen. Om het principe te snappen, zeg maar.

Dat drinken uit een rietje ga ik trouwens ook eens proberen. Lijkt me leuk.

Groetjes Liesje

Hey Sil,
Moeilijk he! Wij hadden hier hetzelfde probleem toen het een tijdje terug (lijkt wel maaaanden) zo'n mooi weer was!
Ik heb toen eens geprobeerd om de roosvisee warm te maken (gewoon in de fles, in de magnetron, net zoals een fles melk) en toen dronk ze!!!
Kun je misschien ook eens proberen (als je dat nog niet gedaan hebt?!)
En verschillende smaken roosvisee? heb je dat al geprobeerd?
Hier gaat het nu goed, hoef het ook niet meer op te warmen. En gisteren dronk ze zelfs water uit de beker van mijn moeder! Hahaha    oke het was meer  "bubbellen/blazen" dan dat ze echt wat binnen kreeg, maar was wel grappig!

Succes ermee!
Enne, als het nou echt niet lukt allemaal, en ze zou voor jou gevoel echt te weinig vocht binnen krijgen, zou ik gewoon een klein flesje mek geven tussendoor hoor! Gewoon na het fruit, of wat jou het beste uitkomt en dan bijvoorbeeld 90 of 120 cc ofzo. Kan echt geen kwaad volgens mij en dan gewoon blijven oefenen met water/diksap etc

Ik denk niet zozeer dat ze te weinig vocht binnen krijgt, want ze drinkt 3 flessen van 200cc helemaal op. En ook fruit en groente gaan er goed in. Maar er moet toch een tijd komen dat ze ook andere dingen gaat drinken.
Het zal wel een kwestie zijn van blijven oefenen.
Ik zal ook eens proberen om het een en het ander op te warmen.
Als ik dé manier heb gevonden, zal ik het jullie laten weten.
Sil

Ik heb ook zo'n dochter die niet veel anders wil drinken. Maar haar melk drinkt ze ook niet heel goed. We zijn blij als we de 500 cc halen op een dag.
Af en toe neemt ze wat slokjes water, bij de boterham en warme maaltijd. Maar water/sap uit een flesje daar trapt ze niet in.
Ik heb gisteren wel haar yoghurt met water laten drinken en dat ging heel goed. Ze vind yoghurt heerlijk en zo heeft ze ook weer wat water binnen.
Dat doen we dan elke dag maar.
Bedankt voor de tip!
gr,
Sabine

Terug
Bovenaan