geen standaard kamer

A

Anoniem

Guest
he hallo

ook al ben ik nog niet zo ver 7w ik heb het idee voor een kinderkamer al helemaal af.
het wordt geen standaard kinderkamer (wieg, komode, kast) voor ons. Deels komt het door de ruimte en deels omdat ik soms wat eigenwijs ben en het lekker op mijn manier wil.
Nu is mijn vraag wie van jullie heeft dit ook, of kent babykamer die geen standaard meubilair hebben.

Bij ons komt er gewoon een deel linnenkast (pax   IKEA), daar tegen aan komt een plank die gaat dienen als aankleedplank. Boven de plank komen dan kastjes (eigenlijk keukenkastjes) voor meer opbergruimte. De plank kan dan over een jaar of 3 naar beneden als tafeltje/speelplank. Snappen jullie het nog?

Ok een ledikant komt er dan wel, daar kan je niet echt omheen.

Ik ben benieuwd naar foto's en ideeen van anderen hierover.

gr
mirinda

Hey

Wat een gaaf idee zeg voor het kinderkamertje, helaas voor mij niet zo speciaal hoor, gewoon een standaard kinderkamertje, ledikantje, commode en hang/legkast. Ben zelf niet zo creatief

ben wel benieuwd naar het eindresultaat als het eenmaal klaar is.

Veel plezier nog van je zwangerschap

Groetjes Claudia
20 wkn 1 dg 1e

Klinkt erg leuk allemaal. Ik weet nog niet wat ik ga doen, het is ook nog erg vroeg en we weten niet of ons nieuwe huis al klaar is voor de bevalling of dat we hier nog wonen, dus we wachten het nog ff af.

Ik weet wel een leuke site met leuke spullen.

www.jereno.com

Groetjes Linda

Leuk idee hoor ...... maar houd je er wel rekening mee dat de hoogte tussen de plank en de (keuken)kastjes hoog genoeg is ........ op een gegeven moment gaan de kindjes ook zitten op een aankleedkussen (en soms ook staan) en dan wil je niet dat ze hun koppie stoten.

Groeten, mam van Laura

Hoi Mirinda, wij hebben het kamertje van onze dochter (10 mnd) op bijna dezelfde manier ingericht! Twee pax-kasten van IKEA (met van die houten laden en een planken en een roede in de ene kast, en allemaal van die plastic opbergbakken in de andere), daarnaast een commode van prenatal (lijkt op een sidetable dus straks ook in huis te gebruiken) en een plank boven de commode. De tip van de hoogte is belangrijk, want dat is echt lastig als het straks te laag blijkt te zijn. Hadden wij bij onze zoon van nu 2 jaar ook! Au!
De meubels zijn allemaal wit, de muren knalgeel, en haar beddegoed, accessoires etc zijn oranje en hardroze. Een echte meidenkamer! Leuk he, om alles lekker zelf te bedenken?! Ik hou ook helemaal niet van die standaard kamers!
Geniet van je zwangerschap!
Groeten van Simone (mmv Mees en Fien)

Hoi, wij hebben nog wel het bedje van de eerste en de tweede, maar de kast is in gebruik, daarom heb ik lege grote wijnlisten (voor 12 flessen) in teakhoutkleur geverfd, want dat is ook de kleur van het bedje, en die aan de muur geschroefd. Ziet er heel leuk uit. Boven de comode heb ik hetzelfde gedaan, maar dan dwars, zodat ik handige dubbele plank heb voor bv de luiers en de flesjes. De muur heb ik helder groen geverfd, en ga het verder aankleden met natutel kleuren, en om het een nog wat op te kleuren gebruik ik die aqua kleur erbij. Veel succes allemaal met het kamertje, ikzelf vind dit zeker net zo   leuk als shoppen voor onze spruit. Groetjes Wendy

Om over de hoogte terug te komen, ik heb nu zo'n 75 cm over. Plank word 60cm breed, kastjes erboven 30 diep dus er is nog wel wat beweging mogelijk. Hoger wil ik de kastjes niet hangen, dan kan ik er niet meer bij.

gr
mirinda

Hoi!
Ook wij wilden geen standaard babykamertje. Nog los van het feit dat dat hartstikke duur is, vonden wij het wel net zo leuk om zelf spulletjes bij elkaar te zoeken, zodat het echt een eigen kamer wordt.
Wij hebben een hele oude kast overgenomen van goede vrienden met een mooie spiegel erin. De commode is een soort biedermeijerkastje in limegroen geschilderd en met behang van binnen beplakt. Het badje staat op een wit buikkastje en naast een nieuwe wieg staat een heel oud ledikantje dat we via mijn schoonmoeder hebben gekregen.

Ik vind die nieuwe kamertjes allemaal prachtig hoor, maar niet voor ons en gelukkig dacht mijn man er ook zo over!

Terug
Bovenaan