geen tanden meer willen poetsen

Ik doe dat samen met mijn dochtertje.
ik laat haar zien hoe ik mijn tanden poetst en dan doet zij mij na.
Ze vindt het ook heel erg leuk en wil dan met haar tandenborstel mijn tanden poetsen.
misschien is dit een tip dat help bij de kleine driftkikkers  van jullie
 
Hoi mede-mama's,

Onze Maarten(18 mnd) maakte er ook steeds een groot drama van, maar sinds een weekje hebben we de oplossing gevonden. We hebben het voorlezen geintroduceerd; maar pas NA het tandenpoetsen. Dus als meneertje lastig wordt, dan zeggen wij tegen hem dat we EERST tandjes poetsen, en dan pas voorlezen over Puk van de Petteflet. Nou dan weet hij precies wat er van hem wordt verwacht. Hij geniet enorm van het voorlezen, elke avond hetzelfde ritueel, ventje bij papa op schoot en mama leest voor = exclusieve aandacht.

Wie weet helpt dit anderen...
Groetjes en succes!!
 
Mijn oudste dochter heeft het ook gehad, altijd drama. Nou die ging mooi gewoon in de houdgreep!!!
Sommige dingen moeten nu eenmaal. Ik ben er erg op tegen om je kind in dit soort dingen de baas te laten zijn. Dat kun je af en toe wel doen bij andere dingen die niet zo belangrijk zijn (bijv. wat ze op hun brood willen), maar tandenpoetsen is echt wel belangrijk hoor! Ik weet niet of je bij jezelf eens twee weken niet gepoetst hebt, is niet zo fris hoor.
Enne...laten we eerlijk zijn; wie is nu sterker een kind van nog geen twee of een volwassene. Dat verhaal van een peuter niet aankunnen, gaat er bij mij niet in. Mijn dochter was destijds een aardig sterk kind, maar ik ben toch echt wel iets sterker. Na een tijdje is het trouwens gewoon overgegaan. Nu poetst ze gewoon haar tanden.
Ik vind dat je in dit soort situatie 'de ouder en opvoeder' moet zijn en niet 'het vriendje' van je kind willen zijn.
Ivy
 
Terug
Bovenaan