geen tv kijken?

A

Anoniem

Guest
Zijn er meer kindjes die nog geen tv/dvd kijken?
Tijs geeft er nog helemaal niets om. Als de tv aan gaat dan kijkt ie even en gaat weer verder met spelen. Maakt niet uit wat erop is, teletubbies, bumba, journaal, teletekst, tweenies enz. enz. Hij kijkt even twee tellen en vindt het dan al niet meer interessant.
Ik vind het verder niet erg hoor. Maar soms zou het wel eens makkelijk zijn als hij vervelend is om hem dan lekker even voor de tv te kunnen zetten.

Tijs is wel helemaal wild van auto's kijken. Wij wonen aan een doorgaande weg midden in het centrum, dus in er komen bijna altijd wel auto's langs. Tijs is absoluut geen stilzitter. Pas was ik met hem op het muurtje voor ons huis gaan zitten in de spits. Hij heeft zomaar een half uur stil bij mij op schoot zitten kijken naar voorbij komende auto's. Dat was wel grappig.

Groetjes,
mv Tijs

Ik vind dat auto's kijken ook erg leuk!! Echt grappig. Als ie vervelend is zet hem gewoon in zn kinderstoel of in de buggy aan de weg haha. Nee grapje.
Wij hebben hier wel een echte tv-freak dus verder kan ik je niet 'helpen'.
Groetjes Kirsten

Hoi Leeuwtje

Hier precies hetzelfde verhaal... Gijs heeft zowieso bijna nooit tv gekeken totdat hij ruim anderhalf was (ik wist destijds niet eens dat de Teletubbies er iedere dag opwaren haha). Hij kijkt nu wel elke dag een half uurtje 's ochtends en nog even voor het naar bed gaan, maar hij is dan ook 3,5.

De tv staat dus wel aan, maar Sophie van 1 jaar geeft er helemaal níks om. Die heeft het veel te druk met ontdekken. Boekjes lezen (met flapjes zijn ze favoriet) vind ze dan weer wel geweldig.

En wat die auto's betreft: ook  Gijs was en is wég van auto's, maak je borst maar nat: als ze daar al zo vroeg mee beginnen struikel je de komende jaren thuis hoogstwaarschijnlijk over de auto's, traktors en aanverwante artikelen. Mocht je 'm nou graag voor de tv zetten: misschien vind ie Bob de Bouwer of Traktor Tom wel wat.... Daar komen meer dan genoeg voertuigen in voor waar hij interesse in heeft

Groetjes, Susan mv Gijs en Sophie

Bob vond ie ook niets aan.
Ik heb ook liever dat ie gewoon lekker zelf speelt dan veel voor de tv zit. Maar soms zou het wel handig zijn....

Ik laat Wieteke bewust geen tv kijken. Als hij niet aanstaat vindt ze het prima, maar als hij wel aan staat (vooral als papa thuis is) dan kijkt ze wel. Maar ze begrijpt er echt helemaal niets van! Ik vind het dus nog niet nodig dat ze kijkt, dat kan nog lang genoeg. Vind het belangrijker dat ze lekker speelt!
Hier dus bewust geen tv aan. En als ze tijdens het eten koken vervelend wordt, zet ik haar in de kinderstoel in de keuken. Kan ze lekker helpen en rommelen in de la. Vindt ze super.

Groetjes,
Geeske & Wieteke.

Hiya,

qua tv vind Max alleen het openingsliedje van SpongeBob Squarepants leuk, verder kijkt ie nooit.
Oh en i.p.v. auto's is het hier vliegtuigen...al vanaf heel klein wijst ie naar de lucht als er een voorbij komt. En plafond ventilators...uhm ik weet ook niet waarom , maar daar wordt ie altijd heel enthausiast van.

Ajuus, ilja

Hi!

wij laten Ivar ook bijna geen TV kijken, alleen als hij erg moe is en vervelend wordt (maar dat komt bijna niet voor), met nagels knippen (zit ie stil) en soms bij de avondfles

DVD heb ik er nog nooit in gehad voor hem, hij zit toch niet langer dan 10 min stil op schoot (en heb nog geen stoeltje voor hem, hij wil toch alleen maar kruipen)

groetjes Jenneke

Tot een week geleden maalde lukas niet om de tv. Vond ik ook wel prima. Maar hij mag s'ochtends wel met de afstandbediening spelen (op bed) en het lukte hem om hem vorige week de tv aan mee te zetten. OP zeppelin op drie. NOu waren daar allemaal kinderprogramma's en hij heeft heerlijk een kwartiertje zitten kijken.

Papa en mama vonden het ook heerlijk want hij zit niet vaak rustig bij je. Dus tegenwoordig gaat s'ochtends als wij ons aankleden de tv even aan. De rest van de dag vind hij het echt niet interresant.

Terug
Bovenaan