geen tv kijken?

Ik heb Julian het eerste jaar heel bewust bij de TV weg gehouden. Er is zoveel te ontdekken en te beleven als je baby bent dat ik TV niet nodig vond. Ik heb 1 DVD, van Muis, maar dat boeide hem niet echt een paar maanden geleden. En van de week heeft hij voor het eerst kennis gemaakt met de Teletubbies; hij stond direct bij de TV te dansen op de muziekjes. Maar hij houdt zijn aandacht er maar heel kort bij. Zelf dingen doen vindt hij leuker en dat stimuleer ik ook meer dan TV kijken. Dat kan later nog zoveel denk ik dan maar.

Ellen mv Julian

Tessa kijkt naar Bumba op de DVD (eigenlijk alleen naar de rupsjes die een kusje geven als het programam afgelopen is), omdat op TV Bumba nu heel vroeg komt...De rest vindt ze nog niet zo interessant. Die mand met speelgoed lokt dan veel meer!

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

hoi,
Mila kijkt nog geen tv,ja wel soms na de springende beelden die voorbij komen als wij tv kijken.
Verder heeft ze daar nog niks om.
ach ik vindt ze daar ook nog vrij jong voor hoor.
gr piewie- Mila 16-9-06

Ook Tijn vindt de tv nog niet echt interssant, maar als ik ga stofzuigen en dweilen en hij heeft geen zin in de box dan wil ik hem nog wel eens achter de computer zetten. Daar heb ik een paar filmpjes van Nijntje op staan en dat vindt hij helemaal geweldig. Dan gaat hij in zijn kinderstoel mee zitten dansen en als het liedje afgelopen is kan hij heel geboeid naar het filmpje kijken. Zo'n filmpje duurt 5 minuten, meestal na 2 filmpjes heeft hij het zin eraf maar dan heb ik toch het grootste deel van de kamer al gedaan.
Dit gebeurt hooguit 2 keer per week en verder vind ik het ook nog niet nodig dat hij tv kijkt. Als ik wel de tv eens aan heb staan kijkt hij eens op en kruipt hij snel verder naar zijn speelgoed.

Groetjes Danielle (mv Tijn 26.09)

hoi,
wanneer bij ons de tv aangaat, kijkt ze even geinteresseerd maar daarna gaat ze weer verder waar ze mee bezig was, kruipen of spelen.
wanneer de teletubbies aangaan kijkt ze alleen de laatste 3 minuten, dan kan ze ze gedag zwaaien en dan vind ze het wel weer goed.
zodra die paal aan het einde omhoog gaat en er wordt gezegd: tijd om dag te zeggen, dan komt ze er hard aankruipen en zwaait even.
is wel schattig om te zien.
groetjes sylvana

Terug
Bovenaan