<p>Ik lees vaak dat vrouwen urine moeten inleveren voor controle op eiwitten. Ik zelf heb dit nog nooit via de verloskundige moeten doen (1x laten controleren op eigen verzoek bij huisarts)</p><p>ook ben ik vanaf het begin tot nu nooit gewogen, ben dan ook nog erg slank en schijnbaar maken ze zich daar geen zorgen over, thuis weeg ik me wel regelmatig (9kilo aangekomen)</p><p>Mijn zus kreeg vroeger ook altijd een vinger prik op suikers etc. ook dit heb ik nog nooit gehad. Toen ik er naar vroeg zeiden ze dat ze het alleen doen als ze verdenkingen hebben, maar niet standaard aanbieden. (Waarom dan eerder wel???)</p><p>bij elke controle word mijn bloeddruk gemeten (die perfect is) naar het hartje geluisterd, omvang gemeten van de baarmoeder?! En een kort gesprek hoe het gaat. </p><p>Ik ben alleen benieuwd of het normaal is dat ze geen standaard gewicht en urine onderzoek doen etc. Of dat dit erg per verloskundige verschild. En de meesten wel deze onderzoeken krijgen aangeboden tijdens spreekuur.</p><p>* 38.1 week zwanger</p>