Geen urine & gewicht controle verloskundige?

Zazousept:
Groeiecho heb ik zelf ook om moeten vragen, ze voelden dat het een kleintje werd dus wou graag een extra controle. Met 35 weken uit eindelijk de echo gehad, alles verder wel goed maar geen groot meisje hihi. 
35 weken was al aan de late kant.. je zag echt niks meer van een baby omdat het al te “groot” was en ingedaald.
bij jou is de groeiecho vast weer erg leuk om de kleine te zien, dan zie je hopelijk nog wat meer met 31 week hihi. 

Heeft mijn vk beide ook nooit gedaan. En ik heb bij 2 praktijken gezeten. Wegen schijnt enorm achterhaalt te zijn, jou gewicht mits je een normale BMI hebt zegt niks over je baby en daarom wegen ze niet meer. Urine ook alleen als daar aanleiding voor is. Niet te druk over maken dus

Bij mijn zwangerschappen ook nooit hoeven wegen. Ook urine inleveren nooit hoeven doen (muv een check op blaasontsteking bij de huisarts, die ik inderdaad had).
2 x ijzer bepalen en 1 x bloedsuiker per zwangerschap naast uitgebreid lab aan het begin. Verder nog resus factor omdat ik resus d negatief ben. 
Redelijk vergelijkbaar dus. 

Ik heb aan mijn vk gevraagd waarom ze me alleen aan het begin van de zwangerschap hebben gewogen en daarna niet meer. Het antwoord was dat je iedere keer op een ander tijdstip komt en in andere kleding, dus dat het gewicht dan toch niet helemaal klopt. Daarnaast zei ze dat als de baby goed groeit het gewicht van de mama niets uitmaakt.
Ik heb wel rond de 24 weken bloed moeten laten prikken op suiker (standaard prikmoment) omdat het toen goed was controleren ze hier de verdere zwangerschap niet meer op. Urine moest ik inleveren bij de intake, waarom weet ik eigenlijk niet meer.

Terug
Bovenaan