Geen vaste ontlasting.. (tips?)

Hoi mama's,

Kay heeft eigenlijk nooit écht vaste ontlasting gehad. Een enkele keer een keuteltje/drolletje, maar merendeels lijkt het op een omgevallen pot Olvarit in zijn luier. Nu is het ook wel iets erger na zijn buikgriep als anders, maar toch..
Ik zou liever zien dat hij wat vastere onlasting kreeg.

Weet iemand een product, buiten de standaard producten om (zoals banaan etc), wat voor een stevigere ontlasting zorgt??

Hebben meer kindjes hier "last" van?

Esmé mv Kay

Uhmmmm, Chocola ? Ik las in een topic dat dat het bij de dochter van Lonneke wel erg goed doet (die topic over het potje)

Maar hetis niet raar hoor, dat de ontlasting nog steeds wat klei-ig/dun is. Die darmpjes zijn hoe dan ook nog steeds volop in ontwikkeling. Als je Kay voldoende vezels laat eten, dan komt het tzt vanzelf.

Groetjes
Susan

Hoi hoi,

Ik kreeg als tip om roosvicee stop te geven, volgens mij is dat met bosbessen smaak. 3 glaasjes en Maxime d'r ontlasting was de andere dag weer wat vaster.

Suc6 Groetjes Yvette mv Maxime.

hoi

ik zou zeggen wees er blij mee
elise heeft al vanaf dat ze een paar maanden is hele harde ontlasting en wat ik der ook geef het blijft zo

en geloof me das echt veel rotter voor je kindje

tis ff vervelend voor jou dat het wat dunner is maar  je kindje  is er vast blij mee

groetjes saskia

volgens mij is het juist goed dat je geen harde ontlasting hebt. Zolang het niet echt waterig is, is er niets aan de hand, zo hoort het gewoon. Draai er zelf maar ns een in je onderbroek en blijf er eventjes op zitten....... is alle vorm ook weg, zeker als je daarna nog een plasje eroverheen giet.

Mooie vormpoep gebeurt pas als je op de wc poept.... dus als je mooie letters en tekens verwacht..... nog even volhouden ;-) grapjuh

liefs

Esther

Finn had altijd mooie vaste kleipoep, maar sinds een paar weken is het ook van die kledderige onwijs stinkende poep (hmm.. lekker praatje).
Bij hem is het waarschijnlijk een virusje o.i.d.

Ik vergeet ook steeds of peperkoek nou stopt of juist zacht maakt en of je bananen moet eten als je diaree hebt of juist niet.

Maar het is idd beter van die zachte poep dan die hele harde. Niet voor moeders, maar wel voor 't jong.

Succes met je poepdoosje.

Tessie

Ik weet alles over dunne poep. Mijn twee oudste dochters waren echte schijtmonsters. Iedere dag 8 poepluiers. Pfff wat was ik blij toen ze eindelijk zindelijk waren. Ze waren echt duur. Tips, niet echt. Ik heb destijds ook van alles geprobeerd. Eén ding weet ik wel, één van mijn dochters (8 jaar) krijgt ook nu geen pruimen, onbijtkoek, pepernoten/kruidnoten en allerlei andere laxerende voedingsmiddelen. Ze heeft nog steeds dat het ineens door kan lopen.

Miep

Terug
Bovenaan