Geen vervangend werk in de zorg

Ik werk ook in de zorg en ben 13 weken. Volgens mij is je werkgever  verplicht je ander werk te geven in bepaalde omstandigheden. Ik kan mijn werk nog doen maar merk bij mezelf dat ik weinig puf heb soms ben erg moe na een dienst.  Maar ik wil ook zo lang mogelijk blijven werken. Thuis zitten is niks voor mij. Ik zou gewoon eens met je manager een gesprek aanvragen. En van te voren je zelf goed laten informeren wat jou rechten zijn. Je zou misschien kunnen vragen of een stagair mee kan met jou die al wat ervaring heeft.  Succes

Ik werk op een PG afdeling, 32-36u per week. Begin van mijn zwangerschap ging heerlijk, had me helemaal voorgenomen vol te houden tot 36 weken. Helaas kreeg ik na 20 weken verschrikkelijke pijn in m'n bekken en rug. Advies van HA en VK om of ander werk te gaan doen of halve dagen werken. Ben toe halve dagen gaan werken. Heerlijk, wat een verademing! Ik heb het toch zo tot de 34 weken volgehouden maar nog wel wat puf om de rest van de dag ook thuis vol te houden. En inderdaad, UWV betaald gewoon je werk voor wat jij in de ziektewet loopt dus hoef je je helemaal niet druk om te maken! Denk aan je lichaam hoor je hebt er niks aan straks uitgeput aan je verlof te beginnen! 

Ja ik ben benieuwd, straks weer contact met mijn leidinggevende die het met de regiomanager heeft overlegd. Ik heb zelf een mail naar mijn collega's gestuurd met of zij nog iets weten wat ik kan doen/overnemen. Maar het is maar een klein team van ongeveer 8 personen en een andere collega is ook al een aantal maanden fysiek niet in staat om de zorg te leveren. Dus zij heeft al veel dingen opgepakt die normaal blijven liggen. Zij gaf zelf ook al aan dat haar taken een beetje op beginnen te raken. En we hebben helaas geen stagiaire meer. Maar wel een goed idee! Misschien in een ander team in het dorp verderop wel. Ik geef het nog niet op! Ben druk aan het nadenken wat ik nog kan gaan doen. Geen zin om zolang thuis te zitten namelijk.

Oh jeej. Als ik dit zo lees :eek:
Ik ben nu 6 weken zwanger en werk ook in de zorg op pg  (verzorgende ig in opleiding) mijn werkgever weet nog van niks en merk nu al dat ik tijdens de zorg last heb van mijn banden en krampen na het werk.
Ik ben benieuwd hoelang ik dit vol ga houden en helemaal omdat ik de opleiding volg via mijn werkgever.
Ik hoop voor je dat ze iets kunnen bedenken! Heel veel succes nog 
Xx

Terug
Bovenaan