Geen voorweeen

<p>Hallo,</p><p>ik ben nu 39 weken zwanger maar heb nog helemaal geen voorweeen gehad en maar 1 keer een harde buik, en voel de baby ook een stuk minder weer is dit normaal?</p>

Hey, tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik nooit voorweeen gehad. Nu zwanger van de 2e (40+2) en dagelijks voorweeen. Het kan dus per keer erg verschillen.
Neem even de richtlijnen van de verloskundige erbij als het gaat om de baby voelen. Je moet je baby evenveel voelen,maar het worden meer schuifbewegingen ipv schopjes. Bij twijfel de VK bellen

Ik ben met 39+6 bevallen, ook geen voorweeën gehad. Mijn bevalling begon zelfs met gebroken vliezen, uren later kreeg ik pas weeën. Ik heb ook weleens gelezen dat de baby wat rustiger (of juist drukker) kan worden naarmate de bevalling dichterbij komt. Ik denk dus dat het volkomen normaal is. Als je je veel zorgen maakt kun je altijd even de verloskundige bellen.

Dankjwel voor jullie reacties stelt me wel gerust , heb vrijdag weer een controle bij de verloskundige, blijft altijd wel spannend bij eerste kindje je weet niet zo goed wat je kan verwachten 

Hoi!
Ik ben nu ook 39+3 weken zwanger en heb pas sinds een paar dagen voor het eerst harde buiken (geen pijn, geen raar gevoel verder, alleen een gespannen harde baarmoeder). Sommige hebben echt helemaal niets tot aan de bevalling, verschilt écht per zwangerschap/vrouw etc.

Mijn verloskundige vertelde dat je de baby vanaf nu wat ‘minder vaak’ kunt voelen, omdat de ruimte steeds krapper wordt, waardoor de baby vaak in een bepaalde houding blijft liggen. Wel moet je de baby natuurlijk nog wel blijven voelen, wat hier boven staat vermeld zijn het dan meer ‘schuifbewegingen’. Anders even contact opnemen met je verloskundige : -).

Je hoeft inderdaad geen voorweeen te hebben voordat je gaat bevallen. Als je de baby minder voelt is het wel goed om je verloskundige te bellen en niet te wachten tot de afspraak van vrijdag.

Hee! Ik ben ook precies 39 weken en voel sinds gisteren de baby ook minder... We zijn voor een ctg naar het ziekenhuis geweest, alles was goed. Een hele geruststelling.
Wel veel harde buiken hier, maar daar blijft het ook bij.

Terug
Bovenaan