Geen voorweeen

Ik heb 2 dochters, bij allebei nooit voorweeen gehad en zelfs nooit harde buiken. Ik ken dat dus ook totaal niet.

De eerste is gewoon thuis geboren na een prima bevalling van 12 uur, de tweede in het ziekenhuis ivm stuitligging (keizersnede) dus zelfs nooit echte weeën gehad haha.

Wees blij ? ik heb 3 weken met voorweeën gelopen en uiteindelijk ingeleid. Dus voorweeën zijn zeker niet altijd een teken van een naderende bevalling ;-)

Zelfde als hierboven... Regelmatig voorweeen gehad en ze kwam 8 dagen over tijd.. zegt niks...

En schroom niet om te bellen met VK als je baby minder voelt.. daar moet je geen risico mee nemen

Dacht dat voorweeen altijd een teken waren al van een naderende bevalling haha, weet ik dat ook weer , heb gisteren nog aan een ctg gelegen en daar is ook een echo gemaakt en alles was goed ze zeiden dat hij minder ruimte heeft 

Fijn dat je het toch hebt laten checken! En zoals je al leest: er zijn wisselende verhalen. Bij mijn eerste kindje heb ik met 36+6 in het ziekenhuis gelegen omdat ik plots een paar uur weeën had. Voor die tijd nooit weeën en toen ineens leek de bevalling begonnen te zijn. Die heeft uiteindelijk niet doorgezet en ik heb nog een week met 4 cm ontsluiting rondgelopen maar in de tussentijd ook geen weeën meer gehad. Uiteindelijk begon de bevalling met gebroken vliezen en een uur later een weeënstorm haha. Bij de tweede heb ik juist een hele week flinke voorweeën gehad waarbij ik dacht: nu zal ik toch wel al een paar cm ontsluiting hebben! Nee hoor, een week hard werken en maar 1 cm. Pff. Bij die zwangerschap ben ik gestript en dat heeft de weeën op gang gebracht en kwamen ze ook meteen om de 4 à 5 minuten (dus was meteen wel weer duidelijk een bevalling die begonnen was). Nu ben ik zwanger van de derde en heb ik al sinds week 35 regelmatig voorweeën en afgelopen zondag (36+5 was ik toen) heel duidelijk weeën gehad die niet doorgezet hebben. Vandaag precies 37 weken en ben me aan het afvragen hoe lang het nog gaat duren, omdat ik écht dacht zondag te gaan bevallen - maar nu juist weer twee dagen heel rustig. Begin de baby ook minder te voelen, maar voel nog wel wanneer hij/zij de hik heeft of in de avond als hij/zij het drukke moment heeft, voel ik nog wel wat gewurm. Dus eigenlijk drie compleet verschillende zwangerschappen!

Terug
Bovenaan