Geen zaadcellen gevonden

Hi allemaal,

Mijn vriend en ik zijn inmiddels 17 maanden bezig voor ons eerste kindje. Een tijdje geleden zijn we doorverwezen naar het ziekenhuis voor onderzoeken. Gister hebben wij te horen gekregen dat er 0 zaadcellen gevonden zijn bij mijn vriend. Je kan je voorstellen dat dit een klap in ons gezicht is, alsof de grond onder je vandaan zakt. We hebben nu een afspraak staan voor verdere onderzoeken maar ik ben benieuwd of iemand hier toevallig het zelfde heeft meegemaakt en wellicht jullie ervaringen willen delen.

Alvast bedankt!

Hey,
Wat lijkt mij dat een domper voor jullie zeg! Voor je vriend al helemaal natuurlijk, als man zijnde wil je dat niet horen... Lijkt mij dan... Helaas zijn wij hier niet bekend mee maar wilde toch even zeggen dat ik het oprecht heel vervelend vind voor jullie. Wat voor verder onderzoek willen ze nu nog gaan doen?

Wat een lieve reactie, dankjewel daarvoor! 
Het was zeker een domper. Na 1,5 jaar proberen verwacht je wel iets van slecht nieuws maar dit hadden we nooit zien aankomen. 
Ze gaan binnenkort een echo maken en hij heeft bloed geprikt, daarna hebben we een afspraak bij de uroloog om te kijken of hij wel zaadcellen aanmaakt of dat dit niet het geval is. Daarna gaan we verder kijken naar mogelijke oplossingen. 
We proberen hoop te houden alhoewel dat soms best lastig is. 
Nogamaals bedankt voor je reactie. Ookal zijn jullie er gelukkig niet bekend mee het is toch fijn om het er over te hebben. 
Ik hoop dat er wat positieve verhalen zijn hierover. 

Hey,
Iemand die ik ken heeft precies hetzelfde meegemaakt. In zijn geval kwam dit door een operatie tgv een ongeval, waarbij complicaties waren. Hij was niet op de hoogte van deze complicaties en her kwam dus ook als een hele schok dat er geen zaadcellen waren. 
Bij de eerste ICSI behandeling was zijn partner gelijk zwanger.
Voorlopig zou ik dus nog proberen hoop houden en de opties afwachten.
Veel sterkte in deze moeilijke tijd! Ik zou zelf ook wel een beetje gek worden van de onzekerheid.

Oh en probeer het zo te zien: je hebt nu al meer duidelijkheid over wat er mis is en het is hopelijk weer een stap dichter bij een oplossing en een mogelijke zwangerschap ?

Bedankt dat je dat wilde delen. We proberen zeker hoop te houden al is dat soms best lastig. We hopen gewoon dat de uitslagen goed zijn en dat we ooit samen een kindje mogen krijgen ookal is dat niet op de natuurlijke manier. Daar heb je een goed punt; dankjewel! 

Ik start zelf binnenkort ook met IVF, ik weet wat het is om slecht nieuws te krijgen en de angst dat het misschien nooit gaat lukken..
Maar zolang artsen niet zeggen dat het onmogelijk is (en zelfs dan nog), is er hoop.
Ik duim voor jou! 

Terug
Bovenaan