[quote quote=10577800]Wauw wat lief al die reacties! @Anirbas, jeetje wat spannend dat jullie aan ivf gaan beginnen. Hebben jullie lang moeten wachten voordat jullie hier aan mochten beginnen of ging daar een wat langere periode overheen? ik hoop dat het snel allemaal raak is voor jullie! @Gebruiker10151040 jeetje wat heftig , heel veel sterkte met jullie verlies. ? Ja klopt inderdaad, het voelt een beetje gek maar gedeelde smart is halve smart zeggen ze altijd en zo voel ik het ook echt. Bedankt daarvoor![/quote]
Ik heb vrij vroeg een afspraak gemaakt (na slechts een paar maanden). Ik wist op voorhand al dat zwanger worden niet of moeilijk natuurlijk ging lukken owv diagnose endometriose. Na een half jaar mag je dan in principe al starten met ivf, maar dit zal ook echt afhangen van het ziekenhuis. Normaal gezien zou het dan iets van een 3-4 maanden duren tussen afspraak voor eerste gesprek en effectief eraan beginnen (dus dan ben je uiteindelijk al bijna een jaar aan het proberen). Maar wij hebben bepaalde afspraken wat uitgesteld omdat het niet goed uit kwam met werk, ik had een extra onderzoek nodig owv endometriose,.. Dus het hangt ook af van jouw situatie. Uiteindelijk zou het dan zes maanden duren tussen bellen voor een eerste afspraak en start ivf, maar we hebben het dan ook nog eens bewust 4 maanden uitgesteld omdat we het toch nog te vroeg vonden om met zo'n behandeling te beginnen. Nu heb ik daar een klein beetje spijt van (mijn endometriose is inmiddels erger geworden wat de kansen ook verlaagd). Maar nu kan ik er wel gewoon na mijn reis aan beginnen. Ik zie anders niet hoe ik dat had kunnen combineren met spuiten zetten die je in de frigo moet bewaren, regelmatige echo's en bloedonderzoek,... En ik had wel nood aan zo'n iets of wat zorgeloze zomer.