Geen zin in school

Hallo,

Met onze oudste van inmiddels 6 jaar hebben wij de basisschool als erg fijn ervaren.
Nu is onze jongste die in september 4 jaar is geworden aan de beurt.

In het begin had hij veel zin om naar school te gaan, alleen merken wij de laatste weken dat hij geen zin meer heeft.
Hij huilt ook als wij hem naar school brengen in de klas, waarna de juffrouw hem troost, waarna wij weggaan.

Hij wordt niet gepest o.i.d. maar hij wilt altijd graag bij zijn papa en mama zijn..
Hebben jullie wellicht wat tips om hoe hier mee om te gaan? Ik weet dat elk kindje anders is maar misschien hebben wij er wel wat aan.
 
Is er misschien iets wat hij spannend vindt op school? Misschien vindt hij een bepaald iets lastig waardoor hij niet meer naar school wil?
 
Is er misschien iets wat hij spannend vindt op school? Misschien vindt hij een bepaald iets lastig waardoor hij niet meer naar school wil?
Ja goeie vraag, als wij er naar vragen dan is het de ene keer dat we een knuffel zijn vergeten, de andere keer weer wat anders. Hij verzint dingen zeg maar, vanmorgen ook weer bij de gym, dan wilt die mij gewoon niet loslaten en dan moet de juffrouw hem overnemen en ik snel gaan.
 
Soms helpt het om iets van verbinding mee te geven, zodat hij voelt dat je verbonden bent, ook als je weg bent. Bijvoorbeeld hetzelfde hartje om je hand getekend of een zelfde plaatje allebei in je broekzat.
 
Terug
Bovenaan