Geen zin in seks

<p>3 weken na de bevalling paar keer seks gehad. Beiden geen klachten. nu, rond 7 weken, moet ik er niet aan denken. Zelfs zoenen word ik bijna onpasselijk van en dat baart me zorgen. Ik wijt het aan de eerste ongesteldheid, hormonen, moeheid etc.etc., maar dat was een maand terug nog erger natuurlijk en toen kon ik niet wachten. </p><p>Wanneer tijd om naar huisarts te gaan?</p><p> </p>

Hier hetzelfde probleem. Ik moet me er soort echt aan toe zetten om aandacht aan mijn partner te geven. 
Zullen het toch hormonen zijn?
ik word er behoorlijk onzeker van. 

Hier lukte het pas een half jaar na de bevalling. Hoewel niet aangeraakt willen worden wel iets anders is.. hoe verliep je bevalling? 

[quote quote=10206683]Hier lukte het pas een half jaar na de bevalling. Hoewel niet aangeraakt willen worden wel iets anders is.. hoe verliep je bevalling?[/quote]
Tijdens de bevalling geen bijzonderheden. Zou dat betrekking kunnen hebben op het gebied van seks?

Je kan inderdaad vaginisme ontwikkelen na een bevalling. Maarja of dat het is.. Ik kan natuurlijk niet oordelen want ik ben geen professional. 
Praat erover met je man en eventueel huisarts. 
Ik had er aan het begin moeite mee omdat ik helemaal in een moeder rol zat. Ik was nonstop bezig met voeden, verschonen en knuffelen en nam er gewoon geen tijd voor. Toen we een avondje samen op de bank lagen te knuffelen, filmpje erop besefte ik me hoe erg ik die intieme momenten miste. 

ja een bevalling is hoe dan ook heftig en kan bewust en onbewust een behoorlijke impact hebben op je psyche. Als je goed ben om dit af te sluiten (niet gek omdat de focus bij je kind ligt) kan het zich lichamelijk gaan uiten. 
Ik zou er niet te lang mee rond blijven lopen in ieder geval en kijken voor een doorverwijzing. Kan geen kwaad in elk geval :)

2,5 maanden na bevalling... nog steeds geen seks gehad ? moet er komende week echt even tijd voor maken denk ik. Ben bang dat het pijn doet dus stel het steeds uit en omdat ik de kleine dan ff bij opa en oma wil hebben zodat ik niet met mijn hoofd bij haar zit. Moet erbij zeggen dat ik ook niet echt mega veel zin heb maar heb wel zoiets van ja nu wil k wel weer eens. Moet alleen zin gemaakt worden dan 

Kijk als je het nou na 7 jaar nog hebt.... maar 7 weken! Das nog zo kort na de bevalling. Kan heel goed verandering van hormoonspiegel zijn. Ik denk dat je het nog even wat tijd moet geven.

Terug
Bovenaan