Geen zin om te vrijen?

Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen, ik ben Tamar, 26 jaar en 8 weken zwanger van  ons eerste kindje. Mijn vriend en ik zijn super blij met de zwangerschap.

Voordat ik zwanger werd had ik ongeveer elk moment van de dag zin om te vrijen, mijn vriend en ik deden het dus ook bijna elke dag. Nu ik zwanger ben heb ik helemaal geen zin meer. Ik heb wel zin om lekker te knuffelen en te zoenen, maar ik word niet meer opgewonden. Mijn vriend wordt daar erg onzeker van omdat hij denkt dat ik hem minder aantrekkelijk vind ofzoiets. We kunnen er gelukkig wel goed over praten, maar ik weet eigenlijk ook niet precies waar het door komt. Ik ben natuurlijk geneigd om de zwangerschap "de schuld" te geven, maar ik weet niet of dat normaal is.

Heeft iemand dit ook gehad? Ik ben erg benieuwd naar  jullie ervaringen, zodat ik misschien wat gerustgesteld word.

Groetjes Tamar
 
Hai,

Moeilijk onderwerp, je hoort en leest hier ook weining over vind ik.
Er wordt juist altijd gemeld dat je MEER zin hebt om te vrijen.

Ik zelf heb dit niet zo ervaren.
Wanneer het uiteindelijk wel zover komt, verkramp ik helemaal, en  is het erg pijnlijk.
Dus dan stoppen we maar, of gaan over op andere dingen :)

Uiteindelijk ben ik nu bijna 21 weken wanger, en hebben we weggeteld 3 maal echte gemeenschap gehad. Verder zijn we aardig creatief gewoorden, maar hoogstens eens per week/ anderhalve week. Het interesserd me eigenlijk niet zoveel, maar merk wel dat ik er wel van geniet als we lekker knuffelen enzo, alles behalve gemeenschap.
Gelukkig 'begrijpt' mijn vriend het goed, maar zorg ook wel dat hij niet echt tekort komt :).








 
Hoi Tamar

Ik ben nu 19 weken zwanger en ik heb het ook heel erg. Mijn vriend zegt weleens voor de grap van het ging je zeker alleen om het zwanger worden. Is natuurlijk niet zo. Ik heb het ook aan mijn vk gevraagd hoe dat kwam en die zei dat dat komt omdat je hele hormoon huishouding aan het veranderen is. Dus dan geef ik dat maar de schuld ik wel denk ik nu 2 a3 keer echt gevreeen met mijn vriend. Hij neemt het maar voor lief. Je hoeft je er dus niet druk om te maken. Volgens mijn vk komt gevoel vanzelf terug.
Ik hoop je er genoeg mee geholpen te hebben. Je kan het natuurlijk altijd aan je huis arts of je vk vragen, die kunnen je er vast wel nog meer antwoorden op geven.

Groetjes Heleen
 
Hallo!

Dat vroeg ik mij nu ook al af. Tijdens mijn zwangerschappen (dit is de 2e)  heb ik ook geen behoefte aan sex. Nu deden wij het sowieso niet dagelijks, maar 1 maal  in de week ofzo. En nu heb ik er gewoon geen zin in. Mijn vriend wil liever echter nu ook geen geslachtsgemeenschap hebben, hij vindt dit maar een raar idee met zo'n baby in de buik. En dit terwijl ik nu nog maar 7 weken ver ben.  Maar het maakt mij dus niets uit. Tijdens de vorige zwangerschap hebben wij ook geheel geen geslachtsgemeenschap gehad. We verwennen elkaar wel op andere manieren (genoeg mogelijkheden), het hoeft namelijk niet altijd neuken te zijn om van elkaar te genieten. Nouja, tenminste zo denken wij erover....  

En uiteindelijk is het na mijn vorige zwangerschap weer helemaal goedgekomen.

Groeten,

Eswemama.
 
Hoi,
Dit is mijn derde zwangerschap en tot nu toe gingen elke keer de poorten dicht zodra ik zwanger was. Closed for business!!! Ook dit keer. ECHT GEEN ZIN!!!! Mijn man heeft er gelukkig niet zoveel problemen mee en elke keer komt het ongeveer 2 maanden na de bevalling wel weer goed. Het is niet dat ik het eng vind met een baby in de buik, maar elke sexuele behoefte is gewoon weg. Knuffelen wil ik wel, gewoon gezellig.
Groetjes Ivy
 
De eerste weken van de zwangerschap had ik er ook helemaal geen zeen zin meer in. Ik had veel meer behoefte aan een goeie knuffel.
Vanaf zo'n 15 weken was dat dan weer helemaal anders en waren we weer juist heel actief.
Ondertussen is het weer wat lastiger omdat mijn buik in de weg begint te zitten en ik vind het ook niet meer zo lekker, maar er zijn nog genoeg andere manieren om elkaar lekker te verwennen.
Uiteindelijk is het maar tijdelijk en moeten die mannen dat er dan ook maar even bijnemen.

Groetjes,

Erika 28w
 
Hee hallo,

Zou dit niet kunnen komen door vermoeiddheid??
Ik ben iedere dag weer blij als ik op bed lig, en dan heeft mn vriend ook echt niks meer aan mij. Dit viel mij er op. Overdag als ik dan op mn werk zat merkte ik dat ik dan wel zin had. Dus probeerde mn vriend dan s`avonds op de bank te verleiden. Maar dat lukt niet, dan zei hij laten we naar bed gaan, en dan had ik alweer geen zin meer.
En penetratie vind ik niet fijn meer. Mn vagina voelt heel anders aan, voor mijn zwangerschap vond ik het heerlijk en hadden we ook best veel sex (om de dag denk ik).
Wat ik nu nog wel erg lekken vind is orale sex. Het klaarkomen gaat nu zo makkelijk, daar geniet ik van. Standje 69 vind ik nu dan ook heel fijn, dan kunnen we elkaar toch nog een beetje verwennen.
We hebben trouwens nog wel wat standjes uitgeprobeerd zoals achterlangs en op zn hondjes, maar vonden we beiden niet fijn, mijn vriend merkt dus ook verschil in mijn vagina.
Weet iemand nog een standje die wel fijn is??
Ik baal er ook verschrikkelijk van, mijn vriend begrijpt het gelukkig goed. Maar ik mis het zo erg. Ben ook bang dat we uit elkaar groeien.

Groetjes, Ris 27 weken
 
Hoi,

Ligt zeker niet aan jou of je vriend hoor!
Toen ik zwanger was van de eerste hebben we het gedurende de gehele zw.schap misschien een keer of 6 gedaan . Ik was gewoon  niet te porren voor meer dan knuffelen en zoenen en op een gegeven moment zat die  buik ook nog eens in de weg.

Deze keer had ik de eerste maanden ook zeer zeker geen zin, maar kwam dat wel weer terug na een week of 14..... dus heel anders dan de vorige keer! Ben nu 24 weken en m'n buik komt nu zo langzamerhand ook weer iets meer ertussen, maar voorlopig nog geen belemmering.

Het kan dus nog alle kanten op voor jullie....voor hetzelfde geldt komt de zin bij jou ook wel terug na de eerste 3 maanden en anders helaas....die 9 maanden gaan voorbij en die zin komt echt wel weer terug!!!! (anders zouden er geen  gezinnen met meer dan 1 kind )

Groetjes,
Marije  
 
Terug
Bovenaan