Na een hele bevalling, een hoop weeen en uiteindelijk een uur persen gevolgd door vaccuum is onze dochter via keizersnede ter wereld gekomen. Een prachtig meisje waar we nu zo'n 3 weken dolgelukkig mee zijn en alleen maar van genieten. Toch word ik nog regelmatig overvallen door nare gevoelens en gedachten over de bevalling die uiteindelijk met een keizersnee is afgelopen. Met mijn verstand weet ik wel dat ik alles heb gegeven en dat het niet anders is, dat we gelukkig moeten zijn met onze gezonde dochter, dat we het er allebei gezond vanaf hebben gebracht. Maar je gevoel schakel je niet uit je kan niet even een knop omzetten en al kan ik er nog zo goed over praten met mijn man of met een vriendin die hetzelfde heeft mee gemaakt. Ik vraag me af hoe het komt dat het niet via de natuurlijke weg is gelukt, heb ik niet genoeg mn best gedaan, heb ik niet goed genoeg geperst, had ik geen pijnstilling moeten nemen, heb ik teveel op bed gelegen tijdens mn weeen voordat ik volledige ontsluiting had.Het is natuurlijk allemaal onzin en het is zoals het is. Wou het gewoon even kwijt en misschien zijn er nog anderen met dezelfde ervaring. Word er wel een beetje moe van want lig er regelmatig wakker van en dan komen de tranen weer.