Gegevens NOD-lijst

Hoi Corina en Miep
Ik vind dit een moeilijk dilemma. Ik zit er over te denken en kom eigenlijk tot de conclusie dat jullie beiden gelijk hebben. Aan de ene kant is het frustrerend voor de meiden die onlangs of vaak een mk hebben gehad te zien dat er wéér (want zo voelt dat) iemand zwanger is, behalve JIJ.
Aan de andere kant is het ook hoopgevend. Wat wel kan, is bijv. 1 maand lang zwanger neer te zetten en dan weghalen???
Ja en Miep, stel het eens voor bij de redactie, een forum "zwanger zijn na een miskraam".
Goed plan.
Nou ik hoor het nog wel.
X Costa

Lieve Miep,

Je hebt volkomen gelijk wat dat betreft en het betekent ook niet dat vrouwen die nu weer zwanger zijn hier niet meer welkom zouden zijn. Ik vind het juist fijn dat we er hier ook voor elkaar kunnen zijn als je weer zwanger bent en je vragen en onzekerheden kunt blijven delen want daar ben ik absoluut een voorstander voor en dat is zeker waar het hier om draait. Ik vind de tip van Costa eigenlijk wel een prima idee. Misschien is dat wel te doen. Ik hoop juist dat je hier over een tijdje niet meer hoeft te komen omdat je dan zorgeloos kunt genieten. Ik weet precies wat je voelt omdat ik ook in een heel ander stadium zit dan de meeste van ons. Ik hoor niet echt meer op dit forum maar ik hoor ook niet op het forum als zwanger langer duurt. Ik hang er dus ook een beetje bij en pik dan maar van alles wat mee.

Knuffel,

Corina

Corina,

ik snap je helemaal hoor eigenlijk zou er voor jou een forum moeten zijn, als zwnager blijven een probleem is. Want het gaat bij jou niet meer om éénn keer domme pech, maar om herhaalde miskramen.

Ik denk inderdaad dat de meeste vrouwen die na een miskraam weer zwanger worden op een zeker moment weer gaan genieten, zeker als ze de voor hen kriktieke periode voorbij zijn. En bij heel veel vrouwen is dat al met 8 of 10 weken. Voor mij zal die echte onbezorgdheid (als die er al komt) nog wel wat maanden duren. Voor mij is de kritieke grens 17 a 18 weken.

Voor mij hoeft het niet hoor dat vrouwen die weer zwanger zijn lang op een lijst staan en misschien is een lijst helemaal niet nodig, als ik maar nog wel met mijn verhaal hier kan komen en natuurlijk hoop ik gewoon dat er veel meiden zijn die volgen en ook weer helemaal blij zijn.

Meid hou je taai en ik hoop dat je snel met heel goed blijvend nieuws komt.

Kus
Miep

Hi Meiden,

Ik zat zo even de reacties van Corina, Miep en Costa te lezen en vind dat voor alle reacties wel iets te zeggen valt. Ik ben nu weer zwanger na een miskraam en dat loopt nog niet zo lekker. Ik heb de laatste weken gemerkt dat ik op dit forum heel erg goed mijn ei kwijt heb gekund, jullie hebben me er echt doorheen gesleept. Hoe lief ik de meiden op het februari forum ook vind, hier voel ik me nog niet helemaal  op mijn plek, ik ga geen voorbeelden noemen maar soms zijn reacties op mijn angst en verdriet goed bedoeld maar wel pijnlijk. Langzaam maar zeker zal dat beter gaan en zal er een verschuiving plaatsvinden omdat je dan niet meer in het begin van je zwangerschap zit en de overeenkomsten met de meiden hier steeds kleiner worden, al zal ik zeker nog geregeld kijken hoe het met jullie gaat en met jullie meeleven.

Ik merk ook dat de meiden die op dit moment schrijven me aan het hart gaan (we hebben al behoorlijk wat lief en leed gedeeld de afgelopen maanden). Het meeleven met jullie verdriet is, als je zelf zwanger bent na een miskraam, naar mijn gevoel soms zelfs heftiger dan wanneer je nog niet zwanger bent. De angst is zo herkenbaar en bij mij  zo groot om het weer mee te maken. Ik kan me goed voorstellen (ik heb het zowat zelf gevoeld) hoe de klap aankomt als je dit nogeens door moet.

Ik denk dat het splitsen van de forums geen goed idee is. Niet bij iedereen is het begin van een zwangerschap na een mk emotioneel zo zwaar als bij  Miep en mij (ik denk niet dat we echt uitzonderingen zijn maar sommige meiden lijken gemakkelijker weer verder te gaan)  en er zullen niet heel erg veel meiden zijn die vijf keer door deze ontzettend moeilijke situatie heen moeten. We begrijpen elkaar hier gewoon heel goed. Ik zal zeker niet de hele tijd met joelverhalen komen over mijn zwangerschap, want ik wil hier niemand kwetsen maar ik wil zo graag mijn verhaal/angsten voorlopig met jullie blijven delen. We hebben hier een geweldige club meiden bij elkaar die elkaar goed kunnen steunen. Dat moet denk ik zo blijven, ik vind het moeilijk om straks echt door te gaan naar het februari forum, ik zal dat zeker doen maar wil dat nu nog niet helemaal. Ik zal jullie dan  als ik kan een hart onder jullie riem komen steken.

Wat een lang verhaal maar ik zat er ook wel al langer mee van  wel of niet hierblijven hangen  en dan ben ik het ook even kwijt. Corina, ik begrijp enorm goed hoe moeilijk jouw situatie is, hoe groot het verdriet en hoe wrang dat het bij anderen wel lijkt te lukken. Ik  neem je niets kwalijk, ik vind je een enorm sterkte en lieve meid en hoop werkelijk dat ook jij snel een onbezorgde zwangerschap zult hebben.

Liefs en een dikke knuffel voor iedereen.
Daantje

hoi meiden,

ik loop hier nog niet zo lang mee dus echt recht van spreken heb ik misschien nog niet, maar doe het toch maar.
Ik vind de omgang hier met elkaar echt geweldig. Wat mij betreft blijven de zwangeren gewoon hier, want die zitten toch met hun onzekerheden, die andere zwangeren niet kennen en wij wel. En ieder heeft toch haar eigen rugzakje hier.
En wat mezelf betreft ben ik gewoon toch heel nieuwsgierig hoe het met ze gaat en kan daar ook echt van genieten als het goed is. En of we het nou een, twee of meerdere keren hebben meegemaakt, het is toch uiteindelijk wat we elkaar allemaal toewensen, en wat ik gelezen heb ook gunnen.
Wat ik trouwens moeilijk vind aan de lijst is dat ik (behalve dat ik mijn NOD nooit kan bepalen) ook nooit weet of ik nu moet zeggen dat het mijn 2e of mijn 3e kindje hopelijk wordt. Blijft moeilijk of het nu ik het een miskraam moet noemen of een kindje wat de vroeggeboorte niet heeft overleefd.
Misschien hoor ik dan ook niet op dit forum thuis, maar ik voel me hier wel thuis. Ingewikkeld allemaal he?

Liefs Erica

Hallo,

Sorry ik reageer een beetje laat, maar mijn eerst volgende NOD is alweer a.s. vrijdag 29-7, nu maar hopen dat ik geen nieuwe datum hoef door te geven. Afwachten dus weer.
Groetjes Angelique

Terug
Bovenaan