Hoi allemaal, ik ben nu 23 weken zwanger en gaat allemaal fantastisch, onze wens is in vervulling gegaan. En het is zo heerlijk om fijne ouders en fijne schoonouders te hebben en een goede band met elkaar. Vooral met m'n schoonouders, want je krijg ze er maar bij. Maar in mijn geval gaan we nu al jaren op zeer goede voet, vooral met mijn schoonmoeder kan ik het erg goed vinden; we shoppen samen, af en toe dagjes uit, we hebben echt een band opgebouwd. Ze is heel zorgzaam en geinteresseerd. Maar sinds ik zwanger ben voel ik me anders tegenover haar. Bepaalde opmerkingen die ze maakt kan ik niet goed hebben, het lijkt haast wel jaloezie van mijn kant en dat ken ik niet van mijzelf. Ze zegt dan bijvoorbeeld;" Ohw het lijkt me zo heerlijk, dat kleine schatje straks in een zacht badjasje met slippertjes over de camping en dan gezellig bij ons slapen in de caravan". Of "ja want jij moet nog een hoop leren straks hoor Liset". Ik merk dat deze opmerkingen, die niet eens zo heel erg zijn, een diepe impact op mij maken. Ik denk dan, hallo tis mijn kind, mogen wij er ook eerst mee op vakantie of hoe zit het? En dat leren, wat wil je komen doen dan straks als het geboren is? De hele dag kraamhulp spelen om ons te laten zien hoe je een kind opvoed? Kan iemand mij vertellen waarom ik zo reageer? Ik vind het zelf ook niet prettig omdat we altijd zo goed kunnen opschieten. Ik merk echt dat ik bang ben dat ze straks elke dag op de stoep staat om me te vertellen hoe ik mijn eigen kind moet opvoeden. En daarbij heb ik het met de opa's en oma;s van beiden kanten wel een beetje hoor... Ze zijn zo blij dat er een kleinkind aan zit te komen (de allereerste in de familie) dat ik bang ben dat we straks opgeslokt worden. Dat we alleen nog maar op visite aan het gaan zijn bij opa en oma om ze maar tevreden te houden. Hoe gaan we straks nog saampjes, zonder bemoeienissen van ons gezinnetje genieten?? Herkent iemand dit gevoel en hoe gaan jullie ermee om?