Geirriteerd door schoonmoeder! Dit zit me zo dwars!

Inderdaad eerst maar eens even afwachten, als het echt de spuigaten uitloopt zou ik de verwachtingen wat meer gaan managen (aangeven hoe het plaatje er wat jou betreft eruit ziet na de geboorte). Maar grote kans dat het niet nodig is en vertrouw erop dat je de situatie machtig bent als het zich voordoet straks! Je kunt dan altijd aangeven dat je iets niet wilt, het is niet perse nodig 'je op voorhand in te dekken'. Overigens heel herkenbaar hoor!!! Beren op de weg zien...

hormonen, maak trouwens met opa en oma de afspraak dat ze eerst bellen voor ze langskomen.
Anders staan ze inderdaad elke zondag op de stoep. en ik neem aan dat je ook wel eens een zondag met je gezin alleen wilt. Succes

herkenbaar, het is ook nestbeschermen hoor, en er komt al zoveel op je af. dit zeg ik ook tegen mijn ouders. die al 30 jaar bewezen hebben dat ze dus idd het liefst elke dag over de vloer komen en alles voor je beslissen. gelukkig zijn ze al gewend aan dat ik toch niet luister en de deur gewoon dicht blijft wanneer ik dat nodig vind. ik vind het heel leuk dat ze zo blij zijn die ouders van mij, maar ik geef ook wel aan dat we straks pas zien hoe we dat soort dingen doen. nu is zwanger zijn wel even genoeg. en ze weten dat ik bepaal hoe ik het doe, wij krijgen een kind, niet zij. en verder laat ik ze lekker dromen. maar opmerkingen als: jij moet toch nog zoveel leren gaat er zeker niet in. gelukkig staat mijn kerel helemaal achter mij staat en ze goed kent. kijk hoe je je grens kan aangeven en wat je ene oor in en andere oor uit kan laten gaan

Het klinkt heel erg bekend. Ik had het alleen niet met mn schoonouders maar met mijn vader en zn vriendin. Alles wat ze zeiden of deden was een schop tegen het verkeerde been. Maar ben vorige week bevallen en moet zeggen dat het nu eigenlijk bijna over is.
Was ook bang dat de opa's en oma's beslag zouden leggen (beide kante 1e kleinkind) maar blijkt totaal niet, ze bellen eerst op en vragen aan ons wat gelegen is en dat gaat super.

ik zeg niet alleen hormonen....ik zeg: MOEDERGEVOELENS!!!! hahahaha....

Die gevoelens zijn niet raar, maar als je zo'n goede band met je schoonmoeder hebt, en last hebt van wat je voelt want zo komt het over er gewoon lekker even met haar over hebben.
weet zeker dat ze het wel begrijpt, ze is tenslotte zelf ook mama.

Liefs Randy

hoi, ook ik herken dit,mijn schoonmoeder heeft het er steeds over dat ze met di ekleine wil gaan fietsen en dat die kleine met de mee gaat naar de camping voor een week of twee.
Ik kan nu al vertellen dat het voorlopig niet gaat gebeuren,heb lieve schoonouders maar ze zijn op leeftijd (begin 70) en hebben hele andere ideeen dan dat ik heb.
Opa geeft zo kleintje gerust een slokje bier van oma mag een softijsje best als ze 6 maanden zijn,krijgen ze niks van.
Haar eigen kinderen zijn allemaal goed terecht gekomen en dat zegt ze erg vaak.
Toen mijn man 6 jaar was ging hij alleen op de fiets naar school,let wel,het was bijna 4 kilometer fietsen.
Ik ben daar geen voorstander van maar mijn schoonmoeder zegt: daar krijgen ze niets van!
En zo kan ik nog wel even door gaan.
Voorlopig ga ik genieten van mijn zwangerschap en we zien over een jaar wel hoe en wat,probeer me er niet nu al druk over te maken maar begrij wel heel goed wat je bedoelt!

Terug
Bovenaan