Gejengel, moeheid en babykots....

Heel herkenbaar! Ondanks dat ik geen bv geef omdat het niet ging, maar dat gehuil, dat trekt je helemaal leeg. Kwestie van tijd dat het overgaat natuurlijk, bij ons waren het de darmkrampjes vanwege het geven van flesvoeding, maar is ook niet prettig.
Laat je niet gek maken, wij hebben oordopjes aangeschaft om het geluid wat te dempen (je hoort het nog wel)...
Succes!

Hoi hoi,

ook hier een mama die zooooo moe is !
Wout heeft heel erg veel last van krampjes gehad, dat lijkt nu gelukkig wat beter te gaan... (lang leve de druppels!)
Maar inderdaad, het vele voeden, vooral 's nachts dat breekt me wel... Wout komt zo om de 3 a 4 uur (al moet je m soms wakker maken na de 4 uur) en 'nachts kwam hij heel mooi om een uur of 3 (na een laatste voeding om 9) en dan pas weer tussen 7 en 8. Alleen sinds een dag of 3 komt hij tussen 1 en 2 al en dan tussen 5 en 6 nog een keer. 2 Keer op een nacht dus... Ik kan daar niet zo heel erg goed tegen :(
Bovendien al voor de 2e keer beginnende borstontsteking nu.
Manlief weer aan het werk, die kan dus 'nachts ook niet echt helpen en dan nog een heerlijke actieveling (tis wel een schat, hij is eigenlijk zooo lief en ook voor Wout echt superlief) die het liefst 's middags niet meer slaapt en je geen tel uit je ooghoeken kunt verliezen... Hij heeft bovendien zo'n fase (is nu 15 maanden) dat hij meer wil dan hij kan en das behoorlijk frustrerend, grinnnn
Ook Wout lijkt een mannetje met pit te zijn, in hoeverre je dat na 3 weken al kunt zeggen... Is niet graag alleen in zijn bed en laat dat ook heel duidelijk horen. Gisteravond meenden we even dat hij weer krampjes had. Nee hoor, was pisnijdig omdat ie moest gaan slapen...
Gelukkig gaat Tijn vandaag naar het kinderdagverblijf en kan ik naast puin ruimen hier in huis ook wat bijslapen hoop ik!

Maar goed... Mama's die borstvoeding geven: hoe vaak komt jullie kindje? (en hoe zwaar is hij / zij) en hoe gaat het met de nachten? Nog iemand tips om de nachten weer een beetje rust te krijgen? (heb soms het idee dat ie dag en nacht zou willen omdraaien)

@ Tammy: heel erg veel sterkte gewenst als eerste. Ik zou niet weten wat je eraan kunt doen maar als ik je verhaal zo hoor zou ik bang zijn voor een negatieve spriraal waarin je komt. Als ze iedere keer maar een heel klein beetje drinkt is het logisch dat ze na korte tijd weer komt voor een beetje. Heb alleen niet zo 1 2 3 een oplossing. Misschien toch weer de tijd die ertussen zit uit proberen te bouwen en ik dacht ook aan een draagdoek. Dat zou je man (of iemand anders) dan moeten doen want zo dicht bij mama zijn is natuurlijk ook weer honger opwekken...

Meiden, echt waar, het word beter. Joost is volgens mij de oudste op dit forum, hij is vandaag precies 7 weken. En meneer slaapt nu, sinds een week, zon 7 uur achter elkaar 's nachts. Hij krijgt bv.

's Avonds komt hij wel wat vaker, dan drinkt hij ieder uur wel wat. En rond acht uur gaat hij naar bed. Dan komt hij wel weer rond half drie 's nachts, en dan gewoon weer het ritme van om de drie uur. Joost groeit supergoed, gemiddeld zon 250 gram per week.

@Tammy: als het regeldagen zijn, zou je je productie nog eens extra kunnen opkrikken door na het voeden nog eens te kolven. Het is even een paar dagen heel zwaar, maar je hebt dan wel heel snel je productie weer op peil.

Hier ook even een positief berichtje dat het echt beter wordt. Jasmijn is 5 weken vandaag en gaat net als Joost van Moon heel erg goed op BV, zelfde verhaal... 's avonds komt ze wat vaker... ze wil alleen pas om 22.00 uur slapen en wordt dan wakker om 5.00 uur en daarna de rest van de dag om de 3 uur... tis echt een meisje van de klok :)

De regeldagen heb ik zelf nog niet super gemerkt, maar ik kolf ook af en toe na dus misschien dat mijn productie vanzelf al mee loopt met de behoefte van Jasmijn.

Bij de controle van het CB was ze een kilo aangekomen dus ook de groei gaat super.

Slapen doet mevrouw sinds een paar dagen in de puckababy en dat is echt een uitvinding! Scheelt een hoop gemaai met haar armpjes en ze slaapt nu zo goed als door... 7 uur is volgens mij wel doorslapen.

Dames, bedankt voor de reacties. Echter, ik geef GEEN borstvoeding! Dat heb ik na 10 dagen moeten opgeven door de stress in het ziekenhuis en de verhuizing.
et gaat inmiddels wel wat beter. Ze zou nu 6 voedingen van 100cc moeten krijgen volgens de verpakking van Friso. Ze krijgt steeds vaker een volle fles op, en binnen een half uur! Het gehuil is ook minder geworden. Vanmiddag is het weer minder gegaan. De fles van 12 uur was pas om 5 uur leeg. En een uur later weer tijd voor de volgende die nu nog steeds niet leeg is... Het prinsesje ligt nu te slapen op papa's arm die naast me aan zijn pc zit. Ze slaapt 's nachts weer goed door. Gisteravond om 11 uur de laatste voeding gehad en ze meldde sich pas rond half 5. Is direct gaan slapen toen ze haar flesje leeg had na een kleine 3 kwartier. Vanochtend heeft ze zich pas rond half 10 gemeld. Ik heb dus wat kunnen uitslapen! En vanmiddag hebben we samen een dutje gedaan. Nou ja, 2 dutjes van een half uurtje, tussen de minivoedingen in. Maar er zit vordering in! Ik heb goede hoop!

Ow, hahaha, ging er echt vanuit dat het regeldagen waren door BV...

Nou ja, gelukkig zit er vooruitgang in. Anders moet je misschien effe het cb contacten, want van flesjes heb ik geen verstand.

Terug
Bovenaan