Gekookte groentehapjes bewaren???

Hoi,

Sinds kort geef ik mijn zoontje een groentehapje. Het liefst geef ik hem verse groente, maar ik vind het zo'n gedoe om elke dag voor hem wat apart te koken (vooral als zelf es een dagje makkelijk eet; dus geen groente).

Kun je gekookte groentehapjes invriezen? Hoe lang kun je het dan bewaren? Hoe doen jullie dat?

Alvast bedankt voor de reacties.
Wilma
 
Hoi Wilma, ja hoor je kan de gekookte groentehapjes invriezen. Als ik het heb klaargemaakt dan laat ik het een beetje afkoelen. Als het een beetje is afgekoeld dan doe ik het in de vriezer. Je kan het 4 weken bewaren. Alleen 1 ding, wat al ooit ingevroren is geweest NIET opnieuw invriezen. Groetjes
 
Hoi Wilma,

Als ik een groentehap maak, dan maak ik voor 3 dagen tegelijk. Ik doe dan 2 potjes vullen. Dan heb je ook de goede hoeveelheid, en dan vries ik het in. Hoe lang je het kan bewaren weet ik niet, maar bij mij blijft het nooit lang in de vriezer.

Groetjes
 
hallo wilma,
met dat probleem zaten wij ook maar ik vries alles in.ik bewaar het niet langer als een maand.maak gemiddeld voor een maand eten.en dan maak ik nieuw voorraad.op deze site staan hele lekkere en makkelijke recepten www.keukenkikker.nl
veel succes ermee
groetjes laura
 
Hoi Wilma,

Ik kook vaak bv een hele bloemkool en een paar aardappels dat vries ik dan in in ijsblok(staafjes) als ze dan bevroren zijn haal ik ze uit het bakje en in een zakje en laat ze in de vriezer.

Alleen spinazie kan je niet nog een keer in vriezen.

Eet smakelijk.
 
Wij vriezen onze groenten in.

In het weekend koken wij bloemkool, broccoli, worteltjes en aardappeltjes.
Deze pureren wij dan en doen wij (apart) in ijsblokjeshouders. 1 blokje staat ong. gelijk aan 1 eetlepel.

Werkt als een trein. Blokjes uitduwen, ff in de magnetron en smullen maar :)
 
Terug
Bovenaan