Gekookte groentehapjes bewaren???

Je kan groetnhapjes prima invriezen in bakjes waar je normaal ijsblokjes mee maakt. Als het ingevroren is doe je alle blokjes in een zakje. Op die manier heb ik een hele voorraad maaltijden aangelegd en haal ik er elke dag een paar blokjes uit voor die avond. De ingevroren blokjes kan je een paar maanden bewaren. Op www.keukenkikker.nl vind je makkelijke recepten voor baby's.
 
Nee, als je het potje al verwarmd hebt, dan kan dat niet meer, gooi anders de helft van het potje op een bordje, en berg het potje op in de ijskast met deksel erop, en kookt dan de inhoud om dat bordje, zo deed ik dat,
succes
 
Wilma,
Groete kan je perfect invriezen zie maar in de winkel.
Het belangrijkrijkste is dat je in gelijke porties verteeld het handigste is ijsklontjes bakjes. Of potjes van het fruit of groente kan je ook gebruiken.Als je potjes gebruikt moet je ze opzijn kop zetten en laten afkoelen en daarna in de vriezer zetten. In de vriezer is het +/- 2 maanden houdbaar.
Groeten.
Janke
 
ik vries het in, in kleine bakjes, heb geprobeerd in ijsklontje tray (waar ze het vaak over hebben) maar dat vondt ik niet echt werken.

Ik heb eigenlijk geen idee hoe lang je het kan bewaren maar zal toch wel in elk geval een maand zijn? Gebruik inmiddels wel potjes omdat ik net ben begonnen met groente hapjes, en doe 3 dagen met een klein potje. Maar ik ga wel straks weer zelf maken.

Linda
 
Hallo,

Ik ben ook een grote voorstander van verse groente (en hapjes), zeg niet dat potjes niet goed zijn (bij nood gebruik ik ze wel, zelden dan).
Ik kook bijv. een hele brocolli en vries het in, en dat doe ik in ijsblokbakjes. Zijn ze dan bevroren haal ik ze eruit en doe ik ze in een zakje en dan kan ik de bakjes weer gebruiken voor een ander portie.
Ook doe ik dat zo met vlees....heb vlees gekookt en dan vries ik het ook in.
En doordat het blokjes zijn kun je het ook gemakkelijk doseren.

Hopelijk heb je er wat aan.

Groetjes van Mieke
 
Terug
Bovenaan