<p>Hoi allemaal, ik wil graag iets van me af schrijven. Mijn man en ik hebben een eigen bedrijf dus zwangerschapsverlof is allemaal een beetje ingewikkeld. Ik ben nu 38 weken zwanger en heb al die tijd nog geprobeerd te doen wat ik kan doen maar het meeste werk komt er op de schouders van mijn man bij. Het huishouden is daarom voor 100% voor mij en daarnaast dus het werk wat ik nog kan doen. Omdat mijn man zo veel werkt zien we elkaar bijna nooit en ik ben heel vaak ziek en meerdere dagen opgenomen geweest in het ziekenhuis. Die dagen is hij van 9 tot 10 in de avond bij me geweest en de rest was ik alleen.</p><p>2 dagen geleden is er een beginnende zwangerschapsvergiftiging vast gesteld en dus weer naar alleen het ziekenhuis voor een dagopname. Ik mocht weer naar huis maar als ik nog een keer wat heb word ik ingeleid. Vandaag is de controle dus ik vind het heel spannend omdat ik dus niet weet of ik na vandaag met of zonder baby naar huis kom. Mijn man heeft vandaag in de ochtend iets laten plannen door anderen (privé) en dat is natuurlijk prima, alleen als ik echt ingeleid moet worden vandaag betekent dat dat hij pas na 10 uur vanavond in het ziekenhuis kan zijn want er is geen vervanging voor het bedrijf. Daarom heb ik 2 dagen geleden aangeboden dat als het goed met me zou gaan dat ik dan wel een beginnetje wilde maken met werk zodat hij wat tijd bespaart en stel dat ik ingeleid word dan kan hij er in ieder geval een uur of 8 zijn.</p><p> </p><p>Vanmorgen heb ik mijn bloeddruk gemeten en die was 128/93. Normaal was mijn onderdruk altijd rond de 60 dus voor mij is dit heel hoog. Had het tegen mijn man gezegd dat mijn bloeddruk weer zo hoog is en dat ik gisterenavond heel de slaapkamer al ondergekotst heb (hij was om half 12 savonds thuis dus had hij niks van mee gekregen) maar heb er niet specifiek bij gezegd dat dat betekende dat ik echt niet kan werken vandaag en mezelf heel rustig moet houden.</p><p> </p><p>....en nu krijg ik een appje dat de spullen op het bedrijf klaar staan en dat ik kan beginnen met werken.</p><p> </p><p>Dit ga ik natuurlijk niet doen. Is het heel raar dat ik gekwetst ben dat ik dit appje krijg in plaats van ‘schat ik wil dat je rustig blijft liggen?’ Had ik duidelijker moeten zijn? </p>