Gekwetst

Ook wij hebben een eigen zaak en inmiddels ben ik zwanger van de derde. Mijn vorige twee zwangerschappen heb ik tot de dag van de bevalling gewerkt, mijn gezondheid liet dit toe, maar ik denk dus ook dat je gezondheid de maatstaf moet zijn voor wat je nog wel een niet doet en ook voor hoe snel je na je bevalling weer aan het werk gaat, want kok dit kan mee of tegen vallen. Een planning is goed maar een back up plan is verstandig want je weet niet hoe je bevalling en herstel verloopt.
Zorg in eerste plaats voor je eigen gezondheid en die van je kind dat zou ten alle tijde eerste prioriteit moeten zijn ook voor je man, al hoeft hij echt niet overal naast te staan, hij kan zeker wel betrokken zijn en dat vind ik ook wel zijn plicht.
Succes! 

Hier ook een hardwerkende ZZPer als man. Ook geen moeite met diens lange dagen, vliegen, weekenden doorwerken. Maar als er iets is of we ergens samen naartoe moeten, staat hij er. Ik hoef daar niet om te vragen. Straks verwacht ik het tegenovergestelde van jouw verhaal rond de bevalling. 
Ik bedoel je hiermee geen pijn te doen, elke relatie is anders. En werkverhoudingen ook. Maar je mag wel wat meer ruimte opeisen (vind ik).
Hoe verwacht je dat straks de kraamweek en de weken zonder hulp gaan verlopen? Als de baby slaapt moet jij ook gaan slapen, niet het huis schoonmaken.. 
je bent zwanger he, je mag wat ballen laten vallen. Dat geldt ook voor straks als kersverse mama (en papa). Klanten zullen dit vaak ook wel begrijpen hoor, tenzij het nieuws uit de lucht komt vallen?

Sorry, komt misschien een beetje streng over maar - heb een beetje (heel veel) meer compassie voor jezelf :)

Terug
Bovenaan