Geld van opa en oma?

Ja mijn vader en zijn vrouw geven geld voor mijn dochters rapport (nu 6 jaar) zij doet dit geld in haar spaarpotje. Voor de verjaardagen geven mijn vader en zijn vrouw tot 4 jaar de grotere cadeautjes, na die vier jaar geven ze kleding...

Hallo,

De opa en oma van Robin hebben een spaarrekening geopend voor hem die hij als hij 18 is in zijn beheer kan krijgen.
En andere opa en oma verwennen hem met elke keer een kadootje,kleertjes of knuffels.

Groetjes Meta mama van Robion

hoi hoi
nee mijn ouders en m,n schoonmoeder geven geen geld voor de verjaardag en het rapport,tenzij het kind het zelf aan geeft.
mijn dochter wordt 1nov 9jaar en wil iets groots hebben,ik heb haar gezegt dat ze dan aan iedereen maar geld moet vragen zodat ze dat wil kopen wat ze zo graag wil hebben.
persoonlijk vindt ik een kadootje leuker maar ja zij wil het graag en het is haar verjaardag.
de rest van de kids (3)krijgen gewoon een kadootje.
groetjes sil

hallo, mijn schoonouderssparen elke maand voor later voor een opleiding of geweldige reis oid en mijn ouders hebben een groot bedrag op een overlijdensverzekering gestort,
lijkt luguber maar als er wat ernstigs gebeurd kan je je kind wel met alle liefde wegbrengen.
ze hebben wel allebei eerst toestemming gevraagd, dat vond ik wel fijn.

petra

Wij hebben voor onze kleine meid een bankrekening geopend. Hierop storten mijn ouders maandelijks een bedragje. Ook met verjaardagen of zoals nu de Sint in aantocht is vinden ze het leuker om geld te storten dan met zakken kadootjes aan te komen. Als ze zo klein zijn snappen ze er toch helemaal niets van. Tuurlijk zullen ze nog wel iets voor haar kopen maar houden het dan binnen proporties.

Mijn ouders geven allebei niets. Maar mijn opa en oma daarentegen sparen iedere maand een flink bedrag op een spaarrekening. Ik vind dit echt super! Ik vind het soms ook wel eens moeilijk want ik voel me daar soms ook wel schuldig over. Ze hoeven het van mij niet te doen. Die van ons komen niks te kort. Ik neem het niemand kwalijk als het niet wordt gedaan. Ik vind dit helemaal niet belangrijk. Wat ik veel erger vind is dat er tegenwoordig heel veel opa's en oma's zijn die totaal niet naar de kleinkinderen omkijken. Als je niet met de kinderen er naar toe gaat dan komen ze gewoon helemaal niet eens. Dat vind ik pas erg!!! Kinderen die vergeten hoe hun opa en oma er uit zien die zijn het niet waard om opa en oma genoemd te worden. Ik heb het nu niet over opa's en oma's die heel ver weg wonen maar diegene die bijna om de hoek wonen......

Groetjes....

Ook mijn schoonouders sparen iedere maand voor onze kinderen, en als ze jarig zijn, krijgen ze een klein cadeautje, en geven ze ons een bedrag voor de spaarrekening.

Terug
Bovenaan