Geld van opa en oma?

Ook mijn schoonouders sparen iedere maand voor onze kinderen, en als ze jarig zijn, krijgen ze een klein cadeautje, en geven ze ons een bedrag voor de spaarrekening.

Ook mijn schoonouders sparen iedere maand voor onze kinderen, en als ze jarig zijn, krijgen ze een klein cadeautje, en geven ze ons een bedrag voor de spaarrekening.

nou onze zoon is nog geen jaar. maar ik heb nu al duidelijke afspraken gemaak omtrent geld en hoe zij er mee omgaan. mijn schoonouders vinden dat ik er niks over te zeggen heb hoe zij dat willen doen voor hun eerste kleinzoon. dit heb ik de grond in geduwd. want daar heb ik degelijk wel iets over te zeggen. het is nl onze zoon en wij voeden hem op. ik ben daar duidelijk in. best dat ze voor hem sparen maar hoe hij later dat geld krijgt gaat in overleg met ons. wij zijn nl niet rijk en moeten elk dubbeltje nu nog omdraaien voor wij het uitgeven. dat wil ik ons kind meegeven. dat geld niet zomaar iets is wat komt aanwaaien en ik wil niet dat hun dat allemaal teniet gooien door zomaar iets groots en duurs te geven. ook heb ik nu al duidelijk gemaakt dat voor zijn eerste verjaardag ik geen speelgoed wil hebben dat kereltje heeft al genoeg. laat ons zelf er maar iets voor uitzoeken wat hij op dat moment nodig heeft. en anders gaat het op zijn spaarrekening. mss ben ik te hard maar ik wil dat zo en niemand die mij op andere ideeen kan brengen

Wij hebben zelf voor onze dochters een spaarrekening, waar  we zelf maandelijks een bedrag op storten.  Ze krijgen nog een zakgeld, maar hebben wel een spaarpot waar ik af en toe wat kleingeld in stop, wat dan weer op de spaarrekening gaat.
Met verjaardagen vragen ze nog geen geld (ze zijn 2 en 4), maar ik heb tantes die een kleinigheidje kopen en er dan geld bijdoen.Onze ouders en broers/zussen vragen altijd of we iets speciaals vragen, en  als dat wat groots is kopen  ze het gezamenlijk (bijv. een driewieler of poppenhuis).  Mijn oudste kreeg dit jaar ook wat geld voor haar verjaardag van mijn schoonouders, dus alles bij elkaar was een leuk bedrag waar ze zelf iets voor mocht kopen. Het eerste wat ze uitzocht was een plastic schep van 1 euro !
groetjes Melanie

Nou ik heb er nog niet zo veel verstand van, want heb zelf nog geen kinderen.
Die gaan er wel aankomen. Maar ik persoonlijk zou het heel vreemd vinden als mijn schoonmoeder een spaarrekening voor 0NS kind zou openen.
Ik bedoel.......Dat is de taak van de ouders. Je kleinkind een centje of een kadautje geven is wat anders. Maar een spaarrekening openen vind ik raar!

MIjn ouders en schoonouders hebben ook geen spaarrekeningen oid voor onze kinderen of voor hun andere kleinkinderen en storten ook nix...het maakt mij ook verder niet uit, als ze dat willen doen van hun eigen geld dat mogen ze dat, maar ik vind het ook niet echt nodig....

Ik wil ook graag dat mijn kinderen de waarde van geld leren kennen, ik heb zelf ook vanaf mijn 13e (dat kon toen nog) elke vakantie gewerkt en vanaf mijn 14e ook bijna elk weekend...

Wij hebben dus wel spaarrekeningen voor de kids, maar in ons beheer, dus als er eens een nieuwe fiets nodig is, of als de computer vervangen moet worden (ga er vanuit dat die heel veel gebruikt gaat worden voor school) o iets dergelijk nodig is, dan is er geld voor, net als studiekosten...

Als ze willen reizen ofzo, dat vind ik dat ze er voor moeten werken, en daarom houden wij het beheer  van de spaarrekening....

Groetjes Yvonne

idd wij hebben de spaarrekening ook in ons beheer. maar die van opa en oma niet. ook ik vind het raar hoor dat zij een spaarrekening hebben voor ons kindje. want ze hadden er ook geen voor hun eigen kinderen. bij de meeste banken als je een spaarrekening opent voor een baby moet je toestemming hebben van de ouders. maar goed als zij het op hun eigen naam doen hoeft het natuurlijk niet. ik denk ook dat kinderen zakgeld willen omdat vriendjes of klasgenootjes het krijgen. ik wou het nl ook toen iedereen het kreeg.

Terug
Bovenaan