geld

Hoi meiden,

Ook wij herkennen dit. Mijn vriend (een controller, dus veel ervaring met geld hahahaha) heeft een systeem bedacht. Misschien een tip voor jullie?

Wij hebben gekeken hoeveel geld er op gaat aan alle vaste lasten. Daarna hebben we aan de hand van vorige maanden gekeken hoeveel geld eraan boodschappen uitgegeven wordt.
Dat geld pinnen we iedere maand zodra salaris gestort is en gaat in speciale portemonnee, tegenwoordig onze boodschappen portemonnee genoemd.
We willen iets sparen en we zorgen dus dat iedere maand dat geld ook gelijk overgemaakt is. Ook al is het maar €5,00 het is toch iets.
Verder houden we dan een klein beetje geld over en dat pinnen we ook gelijk, en dat is onze "leuke-dingetjes-geld".
Daarvan betalen we alles. Kadootjes voor anderen, uit eten, bios, pretpark, kleding, spulletjes voor onszelf of huis.
Vaak weten we vantevoren wat er die maand aankomt, zoals verjaardag. Dus weet je dat je niet veel geld aan kleding kunt uitgeven.
Lastig in het begin, maar geen gezeur met bijhouden hoeveel geld je nog op je rekening heb staan en eventuele rekeningen die nog betaald moeten worden!

Liefs Irene

Ps mijn vriend heeft heel excel bestandje gemaakt, zodat we alles heel simpel kunnen bijhouden

Mijn man is ook goed in van die lijstjes met vaste lasten, boodschappen, kleding en een potje 'diversen'! Wij schuiven af en toe wat spaargeld heen en weer als er weer eens gemeentelijke lasten betaald moeten worden, of zoals nu we zorgtoeslag moeten teruggeven (kunnen die mensen niet rekenen, grrrr!). Zo heb je er toch nog even rente van.
Helaas moet ik nu ook de IB-Groep gaan terugbetalen voor mijn studielening, na deze zwangerschap dus op zoek naar een betere (en beter betaalde) baan voor mij!

Hoi,

Ik snap wat je bedoelt, en ook ik heb helemaal niet te klagen en ben blij om thuis te kunnen blijven, maar soms zou ik ook wel wat extra´s willen zonder te rekenen en idd een keer door de winkel lopen een paar schoenen passen en ze meenemen,,haha
Maar goed de tijd gaat zo snel en ze worden zo snel groot, dus dan maar nog even iets minder!!

Gr MJ

tja... rood wit b, ook bij ons kwam de belastingdienst "langs"' ggggrrrrrrr!
Wij moeten ook zorgtoeslag terugbetalen, omdat wij daar volgens hun geen recht op hadden, gggggrrrrr, die mensen hebben onze gegevens toch hadden ze idd niet kunnen rekenen?
En dan nog zo'n l*l aan de telefoon die stoicijns zegt, ach jah, mw daar kunnen wij ook niets aan doen...?
Oh Nee? kunnen jullie niet beter rekenen dan?
Maar mw, u heeft dan de verkeerde gegevens doorgegeven?
Oh dus het is onze schuld?
Mw dat hoort u mij niet zeggen.
Nou u zegt dat wij het beter hadden moeten doen, maar u hebt onze gegevens gehad die klopten en toch kregen we dit, en nu weer terugbetalen?
Jah mw daar kunnen we niets aan doen, het zal toch liggen aan de verkeerde opgave van uw gegevens.
Nou zegt u toch dat het onze schuld is?
Nee mw dat zeg ik niet, u legt die woorden in mijn mond......(????)

Belastingdienst.... leuker kunnen ze het zeker niet maken maar wel zeer ingewikkeld en irritant.

Dit had effe niets met topic te maken, maar kan die beldienst wel wat, of we even 680 euro over kunnen maken en anders anderhalf jaar lang iedere maand wat..... geld groeit ons niet op de rug zeg!!
Nu dus de spaarrekening plunderen, dan zijn we er toch weer vanaf, hopen we.

liefs marina

jaja, die belastingdienst die ken t allemaal makkelijk vertellen.
wij ook hoor, vorig jaar... 280 euro.

makkelijker kunnen we t niet maken..... ja mn hol!!!

oh sorry :p

ik vind irene haar tip ook wel erg handig!
wij hebben ook een excell bestandje, maar daar staan alleen de vaste lasten op.
boodschappen is bij ons niet normaal wat we daaraan uitgeven per maand.
en dat terwijl we makkelijk met zn 3en van 50 euro per week kunnen leven.
dan roken we nog allebij, das ook een hoop geld.
reiskosten is bij mij ook gemiddeld 40 euro per maand (naar mn moeder, naar stad enz)
elke maand wel een verjaardag nov en dec bijna elke dag wel !!!
kleding en overige spullen kopen we elke maand wat, zodat t niet in 1 keer zo veel is :D

ja, ik ga volgende maand die tip van irene uitproberen!
veel overzichtiger.
bedankt :D

liefs, do

Wij moeten ook rondkomen van 1 salaris omdat ik volledig mama ben. Ik klaag niet: We hebben een auto, 3 fietsen (2 gewone, en sinds kort een bakfiets kado gekregen) en ook nog 2 motoren in de schuur die helaas bijna niet meer gebruikt worden. Toch letten ook wij aardig op de centjes. goedkope vakanties, euroshopper producten, en veel marktplaats artikelen. Maar waarom niet!
Mijn man is nu een marktplaats keukentje en spulletjes aan het halen. keukentje was 5 euro en spulletjes met winkelmandje winkelwagentje en mixer op batterijen was samen ook 5 euro. Sinterklaaskado's genoeg zo en de kinderen zien het echt niet hoor!!!

Ook ik heb al jaren geleden een excelbestand gemaakt. Daarin vaste lasten, boodschappen en overige kosten per maand op een pagina en een overzichtspagina.

Ik moet zeggen dat het echt heel verhelderend werkt. Zo kan je zien waar je moet bezuinigen, of 'gewoon' weten hoeveel geld je overhoudt?!

Als je zoals mijn voorganger ook wilt weten hoe hoog je vaste lasten iedere maand zijn, let er dan op dat die niet iedere maand even hoog zijn (niet alles wordt per maand betaald).

Iedereen veel succes met sprokkelen

Terug
Bovenaan