Gelijkgestemden gezocht

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ikzelf lees al weer van juli mee op dit forum. Dit nadat mijn derde zwangerschap al na een paar dagen eindigde.

Ik heb twee gezonde jongens en we willen graag nog een derde kindje.
Nu, ruim een jaar later, is deze wens nog steeds niet in vervulling
gegaan.

Vlak na mijn miskraam had ik veel steun aan dit forum, ik merk dat dit
de laatste tijd minder is. Zelf reageer ik ook niet zo veel meer.

De vragen van de mensen net op het forum zijn herkenbaar maar nu voor
mijn niet meer zo relevant. Ik zou graag met mensen in contact komen
die ook wat langer bezig zijn om ervaringen uit te wisselen.

Op het 'als het langer duurt'-forum vind ik ook niet zo veel herkenning
omdat wij niet in het medische circuit zitten. En zoals we er nu over
denken hier ook niet zullen komen. Mocht het spontaan niet lukken dan
blijft het bij twee.

Ik hoop dat er meiden zijn die zich herkennen in mijn verhaal en reageren.

Groetjes

Juup

Hee uup,

Idd een tijdje niet op het forum gezien. Helaas dat je nog geen forum verder bent. Ik herken me wel een beetje in jouw verhaal, echter niet helemaal. Ook wij zijn ruim een jaar bezig voor een 2e kindje. We zijn wel gestart in het medische circuit, maar voel nog geen aansluiting op het forum 'als zwanger worden langer duurt'. Daar zijn de dames al bezig met allerlei behandelingen en zover zijn wij nog lang niet.

Ik hoop voor jullie dat het gauw spontaan gaat lukken! En dat we elkaar dan niet meer hier treffen!!

Dag Juup

Ik herken je verhaal, helaas wel. Ben zelf moeder van een prachtige dochter van ruim 2 jaar en we zijn sinds de zomer (ronde 10) bezig in de hoop een tweede kleintje op deze aardbol te zetten. Maar helaas tot nu toe zonder resultaat.

Ik was eind vorig jaar actief op dit forum, toen even niet - maar nu kom ik nog regelmatig langs. Maar ik vind het idd jammer dat ik niet zoveel gelijkgestemden (meer) zie. Het lijkt wel of de meeste  meiden 'even' op dit forum zitten en na een maand of 2 alweer verdwijnen omdat ze zwanger zijn. Dat vind ik best moeilijk. En op het andere forum 'als zwanger worden langer duurt'   zijn de meiden alweer veel verder in het proces en daar voel ik me ook (nog ) niet thuis. Hopelijk hoef ik die 'overstap'  ook niet te maken........

Net als Yvet, heb ik  wel de stap gezet naar het medische circuit. Ik ben inmiddels al 35 en de wens naar een tweede is dermate groot dat ik er veel voor over heb. Op 2 mei heb ik m'n eerste afsrpaak bij de gyn en ik vind het erg spannend.

Meiden, veel succes met het zwanger worden en ik hoop op dit forum binnenkort goed nieuws van jullie te zien! Ik blijf jullie volgen!

Groetjes, cee

Hoi, ik ben nieuw op dit forum maar wil toch even reageren ,ook ook heb 2 gezonde kinderen en wij zijn ong, 7 maanden geleden ook weer begonnen . helaas na 3 mnd een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en ik moets onder het mes. na vlot herstel weer opnieuw begonne maar het wil nu ook niet zo vlotten.... opgeven doen we zeker niet maar bij de vorige 2 ging het een stuk sneller . moet moergen ong , worden maar heb op wat rommelen in mijn buik na nog geen voortekens, heb vandaag een test gedaan maar die was negatief.... het is iedere keer weer zo'n tegenvaller. ik leef met je mee
groetjes

Leuk dat jullie gereageerd hebben. En al is de keuze wel of niet
medische molen anders, we hebben in ieder geval gemeen dat we ons nog
niet thuis voelen op het 'als het langer duurt'-forum.

Het lijkt me fijn af en toe wat van elkaar te lezen en wat gevoelens
kwijt te kunnen met meiden die elkaars verhaal volgen en wat beter
begrijpen dan meiden die pas net bezig zijn met zwanger worden.

En al hoop ik iedere maand dat dit dé maand wordt voor ons allemaal kunnen we elkaar tot die tijd wat steunen.

Juup

Hoi Juup (en alle andere meiden),

Allereerst wil ik je even zeggen dat ik erg met je meeleef en ik zelf veel herken in je verhaal.

Ik heb net een lijntje geopend dat het bij mij ook niet allemaal zo lekker loopt. Twee maanden geleden een miskraam gehad en ook al 15 maanden bezig. Sinds november weten we dat het zaad van mijn man erg slecht is en dat de enige optie ICSI is. We zijn in december vorig jaar spontaan in verwachting geraakt, maar na ongeveer 8 weken hebben we ons kindje verloren. Hierna hebben we een nieuw onderzoek laten verrichten en het zaad van mijn man is net zo slecht gebleven. Dat hebben we dus 2 weken geleden te horen gekregen van de gyn en nu is ICSI aangevraagd. Aangezien ik dus op meerdere forums 'thuis hoor' weet ik ook niet zo goed waar ik nu mijn verhalen kwijt kan, net als jij.

Meid sterkte, en als je zou willen, kun je mij je mailadres of msn adres geven zodat we ook op die manier kunnen kletsen.

Liefs,

Sil

Mama van één * (13-02-2006)

Goodbye, my Angel, it's time to sleep. You will always be a part of me....

hoi Juup,

ik kan me ook bij jullie aansluiten.. Wij hebben een zoon van ruim 2 en nu 10 maanden bezig voor de 2e.
Ik ben nog niet langs de HA gegaan, dat zie ik toch nog niet zitten. Wel hou ik nu sinds een paar maanden mijn temeratuur bij, dan heb ik dat maar vast op papier voor als ik toch naar de HA ga.
Volgende NOD is 12 mei, dan zijn we op vakantie, en op 13 mei zijn mijn man en ik 11 jaar samen, dus zou wel extra speciaal zijn!
Maar ja, dat duurt helaas nog wel even.. eerst maar weer met ovulatietesten aan de slag en m'n eisprong afwachten...

Groetjes van Janu

Fijn om te lezen dat jullie een beetje in het zelfde schuitje zitten.
Nou, ja ik zou liever met jullie kletsen op het zwanger zijn forum.
Hopelijk is dat snel.

Ik heb zelf 29 apil mijn NOD en moet dus nog een weekje wachten. Ik heb
absoluut nog geen symptomen die ook maar wijzen richting zwangerschap
dus ik probeer maar rustig af te wachten. Is altijd makkelijk gezegd
vlak na mijn menstruatie maar de laatste week blijft toch altijd
vreselijk.

Groetjes Juup

Terug
Bovenaan