Geloof het of niet, maar met 4 maanden staat hij!!

A

Anoniem

Guest
Ja het klinkt misschien ongelofelijk, en hij is er zeker te jong voor, maar mijn zoon ging eergisteren ineens staan!! Ik was zelf helemaal verbaasd!

Ik had hem op de bank gezet, want hij wilde zitten, dus ik hield hem beet aan z'n handen en zat druk met hem te kleppen....dus ineens komt hij naar voren, doet hij wel vaker, dan laat ik hem even vallen om hem het gevoel te geven dat hij de verkeerde kant opgaat....maar ineens stond hij op, ik had alleen z'n handjes beet en de rest deed hij zelf?? Nog wel wankel natuurlijk en naar een paar seconde viel hij weer op z'n kont! En hup daar ging hij nog een keer....en lachen!! Hij was zo trots op zichzelf!!

maar wat moet ik nu doen...hem ermee door laten gaan, natuurlijk niet stimuleren, maar als hij het ineens zelf doet, gewoon laten gaan, of hem het echt verbieden!!
Ik moet wel zeggen dat mijn zoontje geen zwaargewicht is, net 6 kilo en 62 cm....maar hij is zo vreselijk sterk, dat ik hem soms niet kan tegenhouden....maar het is in ieder geval niet zwaar voor z'n beentjes.....moet op 1 oktober toch naar het ziekenhuis voor z'n heupjes en dan zal ik het nog eens navragen, maar wat zeggen jullie?

Groetjes
Angel

Hoi,
Dat is wel heel erg vlot, staan met 4 maanden. Ik heb geen idee of het goed of slecht is, dat zou ik echt even aan een deskundige vragen.

Heb weleens gehoord van een jongetje die met 9 maanden kon lopen, en dat het toch niet erg goed is omdat de botten dan nog  erg zacht zijn.

Ben benieuwd naar   het antwoord van de deskundige (consultatieburo of kinderarts)
Laat je dat nog even weten?

Groetjes,
Eveline

Hoi!

Onze Emma doet hetzelfde! Sinds een week staat ze ook, als je haar alleen aan haar handjes vasthoudt. Ze trekt zich helemaal zelf op.  Ze staat  nog stevig ook! Ze is  al heel sterk dus.
We stimuleren het niet maar ze doet het helemaal zelf.  

Ik dacht wel dat het vroeg was, ze is nu 16 weken, maar had er verder nog niet zo over nagedacht eigenlijk....Dit is ons eerste kindje, dan weet je ook niet zo goed wat 'normaal' is he?
.
Ga dinsdag naar het weeguurtje, dan vraag ik het toch maar even na of het wel goed is.
Nu is Emma ook geen zwaargewicht, ongeveer 6 kilo.

Toch grappig om te lezen dit, en nu realiseer ik me ook pas dat het vroeg is!

groetjes Eveline

De inzichten wisselen 3x per jaar, dus vraag het alsjeblieft na bij een deskundige. Maar onze 2e dochter stond ook zo vroeg en toen was het advies: niet tegenhouden maar beslist niet stimuleren, omdat de rest van het lijf (rug e.d.) nog zo volop in ontwikkeling is. Overigens zegt het niks over de toekomst. Dit meisje stond toen ze 4 maanden oud was aan de rand van de box e.d. Maar liep pas met 16 maanden. Oftewel: na het staan gebeurde er lange tijd niks... kruipen op de gewone leeftijd (maart geboren, december kroop ze echt) en lopen dus vrij laat. Haar zusje van nu 4 maanden staat ook al, maar is minder fanatiek en laat zich iets makkelijker afremmen lijkt het. Of ze heeft moeite om haar gewicht weer "op te takelen"  want ze weegt al 8 kg. Ik vind het zelf trouwens wel een gek gezicht, een baby die staat! Dag dag.

mijnn oudste was ook 4 maand toen hij stond en inderdaad ook 9 maand toen hij aan de hand meeliep.
deze drie zijn nu uitgaande van de uitgerekende datum net 3 maand en beginnen ook al heel voorzichtig met pogingen om te gaan staan.

Hallo dames!!

ik lees hier eigenlijk alleen maar dat ik het dus niet moet verbieden....gelukkig maar, stimuleren doe ik niet, maar vandaag probeer ik z'n romper aan te krijgen en dat doe ik altijd door over z'n hoofdje te doen, en hem dan in zitstand te brengen zodat ik hem er helemaal over krijg....en hupakee daar stond meneer weer, met nog half z'n romper over z'n koppie heen!! Echt superlief....hij stal wel de show op een verjaardag door te gaan staan daar....want ja 62 cm dat ineens staat is zo grappig!

maar ik lees hier geen negatieve ervaringen, dus ik denk dat het helemaal goed gaat komen hier!

groetjes

girll2

hier nog zo'n snel apie.   mijn zoontje is ook heel erg snel met alles, kon ok al staan met 4 maanden en is nu 5 maandjes(bijna 6) en kan al ruipen als een kind van 1.

bij het cb zeiden ze dat we hem niet moesten stimuleren hierin, dat deden we ook niet, maar bij mij was het zo wanneer hij zelf iets doet is hij hier klaar voor.

ik heb het dus zeker niet tegen gehouden. vanaf dat hij 4 1/2 maand oud was heb ik een bouncher voor hem gekocht, hier was hij heel erg gelukkig in.

ehhm, roan is vandaag 14 weken en die staat al een week of vier, ook gewoon uit zijn eigen, alleen aan zijn vingers vasthouden..., hij wil ook niets liever dan rechtop zitten.af en toe word ik er gek van.....hij is ook onze eerste dus ik weet ook niet wat snel is of niet ....

groetjes mascha

Terug
Bovenaan