Geloof het of niet, maar met 4 maanden staat hij!!

Hoi. Nou ik denk dat dat ook wel heel erg snel is hoor! Mijn oudste stond pas met 14 maanden (nou was die wel erg laat hoor haha..), maar ik vind 4 maanden idd wel heel erg vroeg. Zou het zeker even navragen en idd niet stimuleren..
Gr. Anne-Marie

Mijn dochter van 10 weken deed dat van de week ook ineens, het kan niet echt kwaad als ze dit uit zichzelf doen, je mag ze alleen nooit op de beentjes zetten, want daar krijgen ze kromme beentjes van, of kan tenminste.. Maar als ze het uit eigen kracht doen dan kan het geen kwaad hoor, betekend dat ze sterke spiertjes hebben!!

Groetjes Karmen
mama van Liz

Onze Rowan is vandaag 8 weken, maar regelmatig, sinds een week of 2/3, gaat hij staan op schoot. hij zet zich dan van schoot af en blijft zo ff staan.
Bedoelen jullie dit?
Rowan doet het dus ook uit zijn eigen, maar vind het ook nogal vroeg.
En hij staat vrij stabiel. Wel maar kort, maar toch.
Durf het ook niet te stimuleren, maar ja steeds weer neerzetten heeft ook geen zin, want meneer wil toch weer omhoog.
Maar zo trekt hij zich ook al op als ik hem op schoot heb liggen, ik mijn benen omhoog en Rowan met zijn hoofdje bij mijn knieen. Als ik hem bij de handjes pak en ik trek heel zachtjes dan komt hij zelf al mee, soms ook staand, maar meestal zittend.
Ik zou niet weten vanaf wanneer het mag?

Hallo meiden, het is wel grappig, dat iedereen iets anders zegt....ik heb nog geen tijd gehad om het na te vragen bij het CB. Maar ik moet woensdag wel naar de fysio, ik zal de lieve dame daar even navragen en als die het niet weet, maandag in het ziekenhuis, als hij een foto van z'n heupen moet maken.

Zo'n bouncer is trouwens wel heel leuk, maar mijn zoontje is heel tenger...dus duurt weer lang voordat hij erin past!

En ik bedoel dus echt, als ik mijn zoon z'n handjes vast houd dat hij uit zichzelf gaat staan als hij rechtop zit....en in de afgelopen week is het alleen maar erger geworden en meneer is heel wat sterker geworden....hij vind het helemaal te gek! Ik laat het gewoon allemaal toe hoor....ik zie wel hoe dit verder loopt!

Groetjes!

hoi hoi

jamie heeft ook al een hele tijd dat hij op zijn beentjes wil staan ij is nu 3maanden.
maar de afgelopen dagen wordt het ook steeds erger tis zelf zo erg dat als hij op schoot zit hij zich helemaal uitstrekt en zo van me schoot glijd op ze rug gaat hij heel de box door zoveel kracht heeft hij in ze benen..weet ook niet zo goed wat ik er mee moet...

en idd als ik hem bij ze handjes vast houd dat gaat ie helemaal zelf staan en leuk dat ie het vind grote glimlach zo van kijk is hoe stoer ik ben me vriend en ik moeten dan ook wel heel erg lachen maar proberen hem wel weer te laten zitten en hup daar gaat ie weer ga het vrijdag ook maar f vragen op het cb

groetjes marielle

Hallo,
Ik lees op dit forum regelmatig iets over een bouncer???? Ik werk in een kinderdagverblijf en wij hadden van die loopwagentjes waar je kinderen in zet. Ze kunnen dan net met de voetjes bij de grond en lopen/rijden dan door de ruimte.
Deze wagentjes hebben we een aantal jaren geleden allemaal weg moeten doen omdat het heel slecht is voor de heupen.Zo'n bouncer lijkt daar heel veel op.
Die wagentjes verkopen ze nog steeds dus in de winkel zullen ze er niks van zeggen.
Ik weet niet, maar misschien is het een idee om het toch even na te gaan of het niet te slecht is voor de heupen.
Kinderen onder het jaar hebben nog vrij  weinig kalk in de botten. Ze zijn nog erg buigzaam,  waardoor er eerder vergroeingen kunnen voorkomen.
Je zegt snel "hij/zij doet het zelf".  Maar een kind van bijv.  7 maanden weet niet wat goed of slecht is voor ze. Dat moet je als moeder bepalen voor het kind.
Doe er je voordeel mee

mijn meisje stond al met 4 weken, en ze zeiden dat ik dat niet moest toelaten ivm de heupjes en de gewrichten en de botten enzo. maar ze doet t zelf. ik ondersteun haar onder de oksels.

Terug
Bovenaan